OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Creating opportunities for people and businesses
Vi är ett företag med en hjälpsam kultur där vi bryr vi oss om varandra, stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap och delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga och lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen.
Vill du tillhöra Sergels största affärsområde och bidra till områdets explosiva tillväxtresa? Då ska du söka tjänsten som Sales & Customer Success Manager (Sales & CSM) hos oss!
Du kommer att ingå i affärsområdet Sergel Connect som fokuserar på försäljning av sms-, betal- och meddelandetjänster. Området har en hög tillväxttakt och siktet är inställt på ytterligare expansion genom bland annat affärsutveckling och ett fortsatt tydligt kundfokus.
Vill du vara en del av denna spännande resa som vi har framför oss? Läs mer och ansök nedan!
Om rollen
Rollen som Sales & CSM innebär försäljning av Sergel Connects tjänster och produkter till både befintliga och nya säljpartners. Vidare ingår även ett personalansvar för säljorganisationen inom Sergel Connect som i dag består av två Account Managers. Sales & CSM rapporterar till Head of Sergel Connect.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Utföra och aktivt driva både nyförsäljning och merförsäljning
Tillsammans med säljteamet se över fler affärsmöjligheter i befintlig kundbas
Ansvara för, coacha och se till och bollplank mot teamet
Tillsammans med Marknad sätta upp kampanjer och kommunikation mot både ny och befintlig kundbas
Se till att nya kunder implementeras på bästa möjliga sätt
Skapa kund- och prospektplaner samt se till att annat relevant säljmaterial finns på plats och är uppdaterat
Hålla dig uppdaterad om marknadstrender samt annan relevant information och kunskap som behövs för att genomföra framgångsrika affärer
Är det dig vi söker?
I rollen är det viktigt att du trivs med att självständigt strukturera och organisera ditt arbete. På ett affärsmässigt och professionellt sätt ska du ha förmågan att initiera, driva och följa upp utvecklingen av säljprocessen och dialogen med kund. För att verkligen lyckas i den här rollen behöver du ha ett stort engagemang, eget driv och ett tydligt resultatfokus. Vi söker dig som har förmåga att se affärers långsiktiga betydelse och resonerar utifrån ett strategiskt perspektiv.
Du är trygg och dedikerad i ditt ledarskap där du involverar alla dina medarbetare. Som person är du inte rädd för att få din röst hörd och fatta de beslut som krävs för att både ditt team och hela verksamheten i stort ska nå önskvärda resultat. Vidare ser vi att du har en god analytisk förmåga och har lätt för att ta till dig information samt kan identifiera problem och ta fram lösningsförslag.
Kvalifikationer:
Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarade erfarenhet
Minst 4–5 års dokumenterad erfarenhet av tjänsteförsäljning
Dokumenterad ledarerfarenhet
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Erfarenhet av försäljning inom liknande produkter och tjänster är starkt meriterande
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid med startdatum enligt överenskommelse.
Stationerad i Stockholm
Känner du igen dig? Ansök nu! Vi träffar kandidater löpande. Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med Head of Sergel Connect Jörgen Karlsson, jorgen.karlsson@sergel.comeller Rekryteringsansvarig Anna Hedin, anna.hedin@sergel.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!