Sales Development Manager till Willab AB

Arbetsbeskrivning

Willab AB söker en Sales Development Manager

Willab AB grundades 1972 mitt på Bjärehalvön i nordvästra Skåne där entreprenörsandan tydligt råder. Här är Willab AB verksam inom fem kategorier; Equestrian, Pet, Agro, Fencing och Construction. Inom respektive kategori utvecklar och driver man varumärken som Hansbo Sport, Eclipse Biofarmab, Pikeur, Suevia, Kraiburg och Swedguard.
Willab AB omsätter ca 150Mkr och har ca 50 medarbetare. Willab AB är marknadsledande inom flera områden och bland kunderna finns t ex Granngården, Svenska foder och XXL Sport.

För mer information om Willab se www.willab.se/

Willab AB är inne i en expansiv fas och förstärker nu säljavdelningen med en affärsmässig och kontaktskapande Sales Development Manager med erfarenhet inom konsumentprodukter till deras huvudkontor utanför Båstad.

Hur ser din arbetsdag ut?

Du kommer ta ansvar för och sköta nykundsbearbetning, projektförsäljning samt Key Account bearbetning i Norden från första kundmötet till avtal. Du har mycket externa kontakter men har även ett tätt samarbete med andra befattningar inom organisationen. Tjänsten är väldigt omväxlande, det är viktigt att du har vana av att själv strukturera upp ditt arbete och driva dina egna mål.

Vem trivs här?

För att lyckas i rollen tror vi att du har minst ett antal års erfarenhet av försäljning inom B2B och/eller av konsumentprodukter. Du har en relevant utbildningsbakgrund inom högskola/IHM eller liknande. Du är bekväm i att skapa nya kundrelationer och har god vana av att bryta ny mark och slå in nya dörrar. Du behöver ha god erfarenhet av att arbeta med Officepaketet och i synnerhet Excel då tjänsten även kräver god förmåga att analysera och göra bedömningar utifrån statistik.

Som person är du kreativ, brinner för det du gör och har en stark vilja att göra affärer. Du har en synnerligen god social förmåga och kan kommunicera med alla typer av människor. Du är analytisk, tycker om att hitta nya kreativa sätt att nå fram till kunden och du drivs av att prestera mer än förväntat. Du har lätt för att samarbeta men driver självständigt dina arbetsuppgifter och rapporterar till försäljningschefen.

Stämmer beskrivningen på dig kan vi erbjuda en stimulerande säljroll i ett dynamiskt företag där ingen dag är den andra lik.

Vad erbjuder vi?

Tjänsten är en heltidsanställning på Willab ABs huvudkontor i Grevie men innefattar också en del tjänsteresor. Företagskulturen präglas av engagemang, driv och omtanke.

Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt dock senast den 22 mars 2017. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. I en kvalitetssäkrad process kommer du att få besvara personlighetstester och eventuellt en videointervju.
Vid frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Charlotta Rydström, 042-37 33 38, charlotta.rydstrom@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 28 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Country Manager till STEGO

Country Manager till STEGO

13 november 2024

Service Manager

8 november 2024

11 november 2024