OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Syncron International AB är globalt ledande inom molnbaserade eftermarknadstjänster. Syncron erbjuder lageroptimering, prisoptimering, order hantering och master data tjänster till tillverkande och distribuerande företag runt om i världen. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Övriga kontor ligger i Malmö, Warszawa, München, Birmingham, Chicago, Atlanta, Paolo Alto, Tokyo och Bangalore.
Läs gärna mer på: www.syncron.com
Syncron söker en Sales Development Representative (SDR), Nordics Region.
Vi söker nu en Sales Development Representative till vårt globala marknadsteam. Du kommer att bearbeta den nordiska marknaden där målgruppen är stora internationella industriföretag med stor eftermarknadsverksamhet. Huvuduppgiften i denna roll är att etablera nya kontakter och skapa nya affärsmöjligheter dvs. generera kvalificerade ”sales ready leads” till vårt globala säljteam. Dessa leads genereras vanligtvis efter en längre tids bearbetning. Du underhåller själv relationen till dess att du lämnar över kontakten till ansvarig säljare.
Du kommer att ha en tät dialog och samarbeta nära Syncrons sälj- och marknadsteam. Exempelvis genom att följa upp olika marknadsaktiviteter som marknadsteamet arbetar fram.
Vi tror att du har ett brinnande affärsintresse och en känsla för att bygga långsiktiga affärsrelationer. Du utmanas av att vara en del i att göra en positiv skillnad för våra kunder och för oss som bolag. Du är van att bygga och utveckla relationer via telefon. Du är också van att arbeta med längre ledtider. Du är van och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Rollen kräver att du också trivs med att arbeta självständigt och samtidigt nå resultat dvs. du behöver själv driva på ditt eget arbete för att nå resultat och få saker gjort.
För att lyckas i rollen behöver man vara driven, strukturerad, flexibel och kreativ samt ha ett stort intresse för människor. Det är viktigt att du är mycket stark på att kommunicera med ledande befattningshavare på engelska via telefon och e-post. Du har förmågan att måla upp en bild om hur Syncrons lösningar kan göra deras arbete enklare och skapa ett mervärde för deras verksamhet.
Du kommer att arbeta på vårt centralt belägna kontor i Stockholm City. Du rapporterar till Global Director Demand Generationi Atlanta men kommer också arbeta nära Marketing Manager i Sverige. Arbetet kräver att du kan utföra ditt arbete på engelska.
Vi söker dig som:
Är stark på att bygga och underhålla relationer via telefon
2-5 års erfarenhet av kvalitativt arbete via telefon
Är kreativ och flexibel dvs. inte rädd för förändringar
Har en akademisk alternativt eftergymnasial utbildning
Hanterar engelska och svenska flytande i tal och skrift
Har goda kunskaper i MS Office
Har du erfarenhet av att arbeta med målgruppen eller cloudbaserade lösningar sedan tidigare är det meriterande. Har du erfarenhet av att arbeta i Salesforce är det också meriterande. Talar du flytande finska eller något annat Skandinaviskt språk är det ett stort plus.
Vi erbjuder dig:
Ett modernt arbete i ett hårt arbetande, prestigelöst och trivsamt team
En dynamisk organisation där du har möjlighet att påverka utvecklingen
En möjlighet till utveckling både personligt och arbetsmässigt
Goda utvecklingsmöjligheter både i Sverige och utomlands
Ett kreativt arbete
Frihet under ansvar
Låter det spännande? Sök idag!
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys, rekryteringskonsult Cecilia Arbestål. Önskas ytterligare information når du Cecilia på cecilia.arbestal@salesonly.se alternativt 073-961 30 73. Urval kommer ske löpande, därav ser vi fram emot att ta del av din ansökan så snart som möjligt. Du ansöker via ”ansök här” knappen, som tar dig till vår hemsida www.salesonly.se