OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Addsystems.
Om företaget:
Addsystems är ett SaaS-bolag som erbjuder en bred och anpassningsbar webbaserad plattform för ledningssystem och informationshantering. Plattformen är byggd för att passa alla verksamheter, oavsett storlek och bransch inom områden som kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Det är ett verktyg som på ett enkelt sätt används för att kunna leda, planera, kontrollera, analysera och förbättra verksamheten. Bolaget grundades år 2000 och plattformen Add har i dagsläget användare i 15 olika länder.
Tillsammans med 13 kollegor blir du en del av ett familjärt team som sitter i fina lokaler på Kungsgatan vid Stureplan i Stockholm. Du har ett nära samarbete med två kollegor inom försäljning och marknad samt bolagets VD.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Sales Development Representative på Addsystems ansvarar du för att identifiera leads och bokar möten med potentiella kunder. Du är kundens första kontaktpunkt innan du skickar dem vidare till de andra två säljarna som fördjupar behovsanalysen. Företagen du vänder dig till verkar inom olika branscher vilket innebär att din behovsanalys och försäljning anpassas efter varje potentiell kunds specifika behov. Du blir en viktig bidragande del till företagets tillväxt och framgång där du sätter standarden och kvaliteten för resten av kundrelationen.
När du blivit bekväm i arbetsuppgifterna kommer möjligheten finnas att ta mer ansvar och genomföra de bokade mötena och ta vidare dialogen med kunderna.
• Identifiera och kontakta leads
• Boka möten och på sikt genomföra säljmöten
• Prospektera och dokumentera information om kunder i Addsystems anpassade CRM-system
• Bygga trygga relationer med kunderna och sätta standarden för resten av kundrelationen
• Samarbeta nära övriga kollegor inom försäljning och marknad
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Några års erfarenhet av B2C- och/eller B2B-försäljning
• Meriterande med eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi eller relaterat område såsom miljö, kvalitet eller arbetsmiljö
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift
• God dator- och systemvana
För att lyckas i rollen är du relationsskapande och har ett starkt driv. Du är social och arbetar engagerat där du ser vikten av att arbeta och skapa långsiktiga kundrelationer. Vidare är du självklart intresserad av försäljning och har en vilja att utvecklas inom ditt yrkeskunnande. Du är en lagspelare som trivs i samarbete med andra kollegor. Denna position erbjuder stora möjligheter till utveckling inom bolaget för dig att utvecklas som säljare.
Övrig information:
Start: Augusti/September
Plats: Kungsgatan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund