Sales & Digital Marketing Coordinator - Smartshop

Arbetsbeskrivning

SmartShop Scandinavia AB har varit verksamma sedan 2001 framför allt inom dagligvaruhandel och idag används SmartShop system i drygt 370 livsmedelsbutiker över hela Sverige.  SmartShops höga driftsäkerhet samt uppskattade personliga service, har under åren blivit ett signum.  Tack vare teknikutveckling och kundfokus finns det nu nya smarta kundanpassade lösningar som etablerar SmartShop som ett unikt alternativ till traditionell försäljning och varuhantering för både små och stora bolag.

 


Instore Business söker för Smartshops räkning: Sales & Digital Marketing Coordinator


Nu söker vi en Sales & Digital Marketing Coordinator till vårt nya kontor i Skarpnäck. Som Sales & Digital Marketing Coordinator hos oss erbjuds du en bred roll med varierande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Med en bred roll kommer många kontaktytor så väl internt som externt.  Det är viktigt att du är resultatinriktad och drivs av försäljning samtidigt som du brinner för marknadsföring, varumärkesbyggande, och kundkommunikation. Rollen som Sales & Digital Marketing Coordinator är en helt ny roll i organisationen och Du får en fantastisk möjlighet att vara med och forma din egen roll. Du kommer ha ett nära samarbe med VD, säljare och tekniska teamet. För att du ska trivas i rollen tror vi att du är positiv, kreativ, ansvarstagande, initiativtagande och lösningsorienterad. Rollen är varierande och består bland annat av att planera och koordinera digitala kampanjer i olika marknadsföringskanaler. skapa content och inlägg i sociala medier, skriva och sätta upp e-mailflöden, producera produktblad, guider mm. Du i samarbete med VD hjälps åt att analysera och utveckla olika kundsegment.  

 


Arbetsuppgifter:



• Stötta säljkår genom att koordinera och strukturera material
• Framtagning av olika säljmaterial, ex projektleda vår säljfolder
• Ansvar för drift, underhåll och innehåll av bolagets hemsida och sociala medier
• Marknadsföring via egen plattform, och annonsförsäljning
• Ordersupport, mötesbokning och fakturahantering
• Administrering av - säljstöd-system/CRM, företagets bildbank, samt hantering och uppföljning av branschrapporter.
• Delta och driva olika projekt och uppdrag
• Kontakt med kunder både personligt och digitalt


Vi tror att tjänsten både kan passa dig som vill bredda din nuvarande roll eller är i början av karriären och vill utvecklas. För att trivas i tjänsten är det viktigt att du får motivation av att vara delaktig där du ser lösningar och kan driva dem i mål.



Kvalifikationer:



• Grundläggande kunskap från uppdatering av hemsidor via Wordpress
• Goda kunskaper i Excel, Word, PowerPoint, Adobe Creative Cloud (Photoshop, illustrator, InDesign), Publisher.
• Eftergymnasial utbildning inom media & kommunikation eller Praktisk digital marknadsföring
• Relevant erfarenhet inom digital marketing, kommunikation eller från att skapa content.
• Du har arbetat med Marketing Automation verktyg (ex.Hubspot)
• Erfarenhet av CRM system.

 


Vi erbjuder:

Hos oss erbjuds du en arbetsplats med familjär atmosfär och prestigelösa kollegor. Vi är en organisation där vi alla brinner för utveckling - och vi bidrar allihopa med idéer till produktutveckling för att möta våra kunders behov och önskemål.  Vi är en organisation där du inte bara får utrymme att ta egna initiativ,  utan du förväntas ta egna initiativ. Vi tror att du drivs och inspireras av att  sätta dig in i och lära dig nya saker, lösa problem och vara delaktig i processer även om de ligger utanför ditt eget ansvarsområde.

I det läget där vi befinner oss idag finns möjligheteten att anpassa rollen - heltid eller deltid utefter dina kompetensområden. Med det menar vi att om din kompetens huvudsakligen ligger inom Digital marknadsföring och SoMe och inte inom försäljning och de övriga nämnda arbetsuppgifterna kan tjänsten avgränsas i ansvarsområden och därmed även i arbetstid.

 


Placeringsort: Skarpnäck

Tillträde: Snarast

Tjänstens omfattning: Heltid alt. Deltid tillsvidare , 6 mån provanställning.

Du rapporterar till: VD


Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!


Observera att vi inte tar emot några ansökningar via mail - ansökan måste registreras via sök-länken i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Liselott Nejdeblad Hallstensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Instore Business AB
  • 16 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 september 2023

Besöksadress

Drottninggatan 95 A
None

Postadress

Drottninggatan 95 A
Stockholm, 11360

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024