OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet från att jobba med försäljning B2B och är redo för en ny utmaning? Skulle du beskriva dig med ord som engagerad, positiv och relationsskapande? Vill du fortsätta din karriär tillsammans med fantastiska kollegor i ett modernt och växande företag som ligger i framkant gällande digitaliserad redovisning?
Om tjänsten
I rollen som Sales Executive kommer du att ansvara för din egen försäljning och du bygger din egen pipeline av prospects. Du kommer att göra allt från att ringa kallt till att genomföra fysiska och digitala möten där du bygger förtroende och signerar avtal för att erbjuda kunden tjänster inom redovisning, lön, rådgivning och tillhörande programvaror. Du tecknar attraktiva avtal till fast pris, erbjuds själv en grundlön samt en attraktiv provisionsmodell utan tak. Du kommer att få leads att arbeta med och stöttning med vissa bokade möten. Till din hjälp har du erfarna konsulter som är tillgängliga under försäljningsprocessen och som sedan kan lotsa kunden i den nyvunna relationen.
Hos oss erbjuds du kontinuerlig utveckling och du kommer att bli stöttad av en chef som själv jobbar operativt och av ett team med härliga kollegor. Tillsammans är vi ett starkt lag som sitter i ljusa lokaler i centrala Stockholm med närhet till butiker och lunchrestauranger.
Vi söker dig som:
Har minst 2 års erfarenhet av B2B försäljning
Har goda kunskaper i digitala verktyg
Har mycket god kommunikativ förmåga i svenska och engelska
Det är meriterande om du har:
Utbildning inom försäljning och/eller ekonomi/redovisning
Vi söker dig som älskar mötet med människor och som skickligt bygger affärsmässiga relationer från grunden. Du är engagerad och målmedveten och drivs av att vinna avtal. Vidare är du nyfiken, orädd och hittar alltid lösningar. Din omgivning beskriver dig som autentisk, jordnära och positiv.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om Talenom
Talenom är ett modernt redovisnings- och rådgivningsföretag som lägger stort fokus på effektiva, digitala arbetssätt som gynnar såväl medarbetare som kund. Bolaget grundades i Finland 1972 och i maj 2019 togs det första steget in på den svenska marknaden när en befintlig redovisningsbyrå förvärvades i Stockholm. Efter det har utvecklingen gått snabbt och våra kontor sträcker sig från Åre till Ystad. Sedan 2021 är Talenom även etablerat i Spanien och 2023 fortsätter tillväxten genom etablering i Italien.
Talenoms arbete präglas av tre värdeord – mod, vilja och omtanke och vi arbetar tillsammans för att det ska genomsyra hela organisationen. Vi är en inkluderande arbetsgivare och förespråkar mångfald och jämlikhet. Alla ansökningar behandlas utifrån ett likabehandlingsperspektiv.
Ansökan
Tycker du att tjänsten låter spännande och tror dig vara rätt person? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Intervjuer och urval sker löpande.
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mejl
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.