OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu stärker vi vårt team med en vass e-handelsspecialist som vill vara med och utveckla vår affär i rollen som Sales Lead för vårt sortiment av egna märkesvaror.
Inom Nordic Nest Group hjälper vi våra kunder skapa hem att älska genom att erbjuda heminredning inom skandinavisk design med våra fyra varumärken; Nordic Nest, Svenssons, Kitchentime och Lampgallerian.
Som Sales Lead för Own Brands hos har du ett totalansvar för vår OB-försäljning och ingår i ett team av kollegor med liknande roll och ansvar för våra marknader. Rollen ställer krav på din analytiska förmåga, affärsmässiga förståelse såväl som dina ledaregenskaper. Rollen erbjuder spännande möjligheter för dig som vill ha en omväxlande vardag med stor påverkan på vårt gemensamma resultat.
Om rollen;
Som Sales Lead för Own Brands ansvarar du för att öka vår försäljning och lönsamhet av produkterna i OB-sortimentet i samtliga varumärken och kanaler. Du kommer arbeta med att utveckla, marknadsanpassa och driva vårt kommersiella kunderbjudande. Du tillhör vår avdelning Commerce och rapporterar till Chief Commercial Officer.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen vara;
- Analysera samt ta fram och genomföra strategier och aktiviteter för att utveckla försäljning och lönsamhet.
- Ta fram, planera, utföra och följa upp kampanjer tillsammans med övriga teamet och ansvariga för respektive marknad och kanal. Detta kommer t.ex. innebära aktiviteter i våra butiker i Svenssons likväl som på vår tyska sajt i Nordic Nest.
- Förstå och analysera våra konsumentbeteenden inom segmentet Own Brand.
- Löpande leta detaljer som kan förbättras på sajt och aktivt jobba med merchandising.
- Ansvara för prissättning & prisstrategi anpassat för varje marknad och kanal.
- Ansvara för att effektivisera trafikanskaffningen i din marknad tillsammans med övriga teamet.
- Hålla dig uppdaterad om marknaden och konkurrenter för att hela tiden ligga steget före.
Vidare innebär rollen att hela tiden säkerställa att vi gör vad vi kan för att maximera vår försäljning och lönsamhet, alltid i linje med våra tre grundstenar; skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retail.
Om dig;
För att lyckas i denna roll behöver du ha ett starkt personligt driv samt älska försäljning och e-handel. Du har mycket god affärsförståelse och har med fördel erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med e-handel inom detaljhandeln. Vi sätter stort värde i dina personliga egenskaper, och ser att du även har mycket god förmåga att leda, utveckla och motivera andra. Du har enkelt för att förstå helheten, och är samtidigt mycket väl medveten om hur vi på detaljnivå kan påverka vårt resultat.
Då en stor del av rollen innebär att analysera data och besluta om aktiviteter är din logiska samt analytiska förmåga av största vikt. Du har mycket goda kunskaper i Excel samt har lätt för att lära nya system. Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med något analysverktyg som t ex Google Analytics eller PowerBI är detta ett stort plus.
Rollen innebär ett nära internt samarbete i tvärfunktionella projektteam, vilket ställer krav på att du har mycket god kommunikationsförmåga och tillämpar ett coachande förhållningssätt.
Vidare är du en lagspelare som förstår att nyckeln till att skapa magiska resultat är genom att arbeta tillsammans. Du har en positiv och lösningsfokuserad attityd och trivs i en energirik arbetsmiljö som präglas av ett högt tempo, högt till tak och starkt målfokus tillsammans med likasinnade kollegor.
Välkommen hem!
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Placering är på vårt huvudkontor i Kalmar. Vi arbetar med ett löpande urval och har som ambition att tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt person.
Är detta rätt tjänst för dig? Skicka in din ansökan till oss! Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester och kunskapstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Pontus Ericsson, CCO, på pontus.ericsson@nordicnest.com (https://app.teamtailor.com/companies/DhPXd4IPDtY/jobs/2913093/edit/pontus.ericsson@nordicnest.com)
Vi ser fram emot din ansökan!