Sales Manager

Sales Manager

Arbetsbeskrivning

EuroMaint ägs av den börsnoterade spanska tågtillverkaren CAF och erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser kundernas behov av väl fungerande fordonsflottor. Vårt heltäckande utbud av underhålls- och ombyggnadstjänster omfattar bland annat kvalificerat tekniskt underhåll, reservdelsförsörjning, fordonsmodifiering och komponentservice.

Vår kompetens omfattar alla typer av spårburna fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Vi har ett nät av verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Hos oss arbetar många av Sveriges främsta specialister inom underhåll av järnvägsfordon. EuroMaint har en omsättning på ca 1 481 MSEK och cirka 980 medarbetare. Läs mer på www.euromaint.com




Som en del av en stor koncern är vi en framgångsrik aktör på marknaden och det största bolaget inom tågunderhåll i Sverige. Vi är i ett expansivt skede vilket gör att det finns goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter, både i Sverige och internationellt. Som medarbetare ges du stora möjligheter att själv prioritera, styra och planera din dag och du omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. 

Om rollen  

Som Sales Manager ingår du i ett säljteam och jobbar nära både anbudsteamet och operations. I rollen ansvarar du för att driva försäljningsuppdrag gentemot definierade kunder inom olika marknadssegment med resultatansvar kopplat till relevanta KPI:er. Du kommer arbeta nära Försäljningschef i vårt förändringsarbete där vi strävar efter en mer projektstyrd organisation med tydliga kundteam. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att: 



Driva och slutföra komplexa och/eller strategiska försäljningsuppdrag (offentligt upphandlade samt rent kommersiella affärer). 
Säkerställa kommersiell input och ett relevant erbjudande gentemot kund samt införsäljning av detta. Säkerställa gynnsamma kommersiella villkor och avtal. 
Genomföra relevanta interna beslutsmöten kopplat till nya affärer och anbud i enlighet med definierad process. Rapportera försäljningsuppdragens progress.  
I samarbete med Affärsutveckling, arbeta fram segmentstrategier samt utveckla vår erbjudandeportfölj. 
Inom ramen för specifika kundkonton arbeta fram kundstrategier med koppling till övergripande marknadsplan och segmentsstrategi. 
Agera kundens röst internt och säkerställa ett tvärfunktionellt kundfokus. Förmedla kundens krav och behov samt baserat på detta initiera relevanta aktiviteter. 
Identifiera möjliga samarbetspartners i syfte att utveckla och stärka bolagets konkurrensförmåga 
Supportera organisationen i tolkning och analys av kommersiella villkor och avtal. 
Supportera i att bygga upp intern förmåga inom projektledning samt bidra till att förstärka ett kundorienterat tankesätt. 
Vara stöd till Försäljningschefen avseende bl.a. analyser, förändringsarbete, rapportering och budgetering. 


Placering för tjänsten är på vårt kontor i Solna.  

Vår kandidat  

Vi söker dig som gedigen erfarenhet från komplex försäljning (tjänsteförsäljning, värdebaserad försäljning, helhetslösningar). 

Du har förmåga att agera professionellt och med en kommersiell höjd som ger utrymme för hela affären gentemot kund samt god förmåga att omvandla kundbehov till konkreta affärsmöjligheter.  

Vi tror att du har: 

Projektledningserfarenhet 
Erfarenhet av analys, formulering och förhandling av kommersiella avtal med olika grader komplexitet. 
Erfarenhet av offentliga upphandlingar 
Bakgrund från tågbranschen och/eller försäljningserfarenhet inom transportsektorn, fordonsservice- och underhåll eller liknande är meriterande.  
Erfarenhet från organisation i förändring och förändringsarbete är meriterande. 
Goda kunskaper i Microsoft Office. Förmåga att beskriva och visualisera komplexa lösningar på ett enkelt sätt och vana att presentera detta såväl på svenska som på engelska. 


Vi är ett bolag som expanderar och lever i en dynamisk och föränderlig värld. För att trivas hos oss är det därför viktigt att du är nyfiken och har en vilja att utveckla och utvecklas. 

Vill du arbeta i ett team med högt i tak och nära till skratt, vara med och bidra till hållbara transportlösningar och attraheras av våra kärnvärden; Pålitlig, Samarbete, Ansvarstagande och Bidragande – tveka då inte att skicka in din ansökan! 

Ansökan 

I denna rekrytering samarbetar vi med Consensus. Frågor besvaras av Hannes Eliasson, 076-112 23 86 eller Anna Wallgren, 073-264 28 10. Registrera din ansökan på www.consensus.nu så snart som möjligt, dock senast den 11 juni. 

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
Konsultchef Peter Åberg
019-265411
Konsultchef Mats Hammarlund
019-262648
HR konsult Elin Larsson
019-26 25 15
HR konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Researcher/HR-konsult Lena Ottaway
019-26 26 38
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94
Lena Ottaway
070-547 36 00
Lena Ahlin
070-374 34 94

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Consensus Sverige AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 12 juni 2023

Besöksadress

Aspholmsvägen 9
Örebro

Postadress

Aspholmsvägen 9
Örebro, 70227

Liknande jobb


19 december 2024

Compliance Manager

Compliance Manager

20 december 2024

Business Process Manager

20 december 2024