OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.
Idag finns över 260 000 laddbara fordon i Sverige och marknaden växer snabbt, prognoser pekar mot uppemot 2 miljoner elfordon redan 2030. E.ON har varit en starkt bidragande del i elektrifieringsresan de senaste åren och kommer att accelerera. Att köra på el är hållbart, enkelt, ekonomiskt och riktigt roligt, vi gör det enkelt att köra elbil! Vill du vara med på resan mot ett mer hållbart transportsystem?
Om din roll
Inom vårt team, eMobility Sales, tar vi hand om våra kund- och affärsrelationer för B2C- och B2B-lösningar inom laddinfrastruktur och emobilitet i Norden. eMobility Sales i Sverige består av 12 entusiaster som jobbar tillsammans med våra kunder och kollegor, och söker nu dig som vill bidra till elektrifieringen.
Som Sales Manager eMobility i Sverige bär du ett nationellt affärsansvar inom avdelningen. Utöver ett samlat kund- och försäljningsansvar för B2C och B2B kunder i Sverige kommer du att arbeta med teamets tillväxt av laddaffären och utvecklingen av vårt digitala sälj. Du kommer att ha en betydelsefull roll i vårt strategiska arbete med att bidra till ett hållbar transportsystem och tillsammans med våra ditt team utveckla relationer över hela landet.
Du kommer att ansvara för ett team på 9 medarbetare, men samverkar med betydligt fler inom E.ONs organisation och den egna eMobility avdelningen. Du kommer också att ingå i ledningsteamet för eMobility Nordic där du i samarbete med kollegorna tar ansvar för utvecklingen av verksamheten.
Du kommer att bli en del av en nordiskt organisation och för den här rollen är Malmö eller Stockholm möjliga placeringsorter. Tjänsten innebär resande och vi tror att genuina relationer är nyckeln till lyckade samarbeten med våra kunder och återförsäljare.
Vem är det vi hoppas vill bli vår nya ledare?
För att vara framgångsrik och trivas i rollen har du med dig erfarenheter från tidigare roller inom ledarskap inom försäljning. Om du har arbetat med mobilitetslösningar är det fördelaktigt, men inte ett krav för rollen. Vi söker dig som har ett värderingsbaserat ledarskap som får teamet att nå uppsatta mål och skapa resultat men även erfarenhet från förändringsarbete och fokus på feedback för att ge förutsättningar för medarbetarna att utvecklas och växa.
Troligtvis är har du en bakgrund, ett stort driv och engagemang för säljarbete och en förmåga att identifiera och skapa affärer som gagnar såväl E.ON som våra kunder. Du har erfarenhet av att arbeta i en kundnära verksamhet med fokus på att skapa långsiktiga och uthålliga kund- och partnerrelationer. Självklart har du, precis som vi, ett stort intresse för hållbarhetsfrågor!
Som person är du självreflekterande, resultatfokuserad och öppen för förändring och utveckling. I din ledarroll främjar du samarbete över gränser och har en god förmåga att hantera situationer som präglas av osäkerhet och oklara förutsättningar eftersom det är en bransch i omställning. Du agerar kundorienterat och affärsmässigt samt är en god kommunikatör som inger förtroende och är en god förebild för omgivningen.
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 21 juli och intervjuer kommer att inledas därefter.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Michel Thomas, +46 72 2075392
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778