OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren sales manager med erfarenhet av B2B försäljning inom co-working? Vill du skapa magi på världens första digitala kulturhus Space?
Om Space
Space kommer bli världens första digitala kulturhus av sitt slag. Med sina 7500 kvadratmeter öppnar Space på Sergels torg under andra kvartalet år 2021. Här kommer musik, gaming och content creation samlas under ett gemensamt tak. Space ska bli den självklara destinationen för gaming och esport med sin innovativa arena. Space kommer även vara en mötesplats för kreatörer, ambassadörer inom esport, influencers och artister. Musikfans kommer uppleva konserter live i arenan, skapa framtidens musik i våra studios och uppleva The Avicii Experience. Högst upp i Space co-working kommer framtidens och nutidens företag inom tech och digital kultur att skapas. Genom våra fem olika restauranger och barer kan besökare även ta del av god mat och dryck. I den digitala miljön främjar Space vikten av fysisk aktivitet i sitt egna gym. Space är en del av koncernen Pophouse Entertainment Group där välkända varumärken så som ABBA The Museum, Cirkus, Hasselbacken och Pop House Hotel ingår.
Om rollen
I denna spännande roll som sales manager med driftansvar för Space co-working är din främsta uppgift att bidra till ökad försäljning genom att få fler människor att uppleva Space. Din primära uppgift kommer vara B2B försäljning mot nya kunder till vår co-working avdelning. Du kommer självständigt starta upp säljavdelningen för vår co-working och genom att skapa och implementera hållbara processer och strategier kommer du bygga en säljavdelning i världsklass. Så småningom kommer du ansvara för hela avdelningen med ett team på ca 4 personer. Innan Space öppnar kommer ditt fokusområde vara försäljning och efter öppning kommer du ansvara för driften på Space co-working avdelning. Du kommer redan från start att ansvara för budgetering, prisstrategier och förhandla avtal med bolag och kunder. Du kommer även ansvara för all kundbearbetning och strukturen kring denna. Eftersom du kommer jobba med uppsökande försäljning kommer du jobba både på kontoret och ute hos kund. Tjänsteresor kan förekomma.
Om dig
Vi tror att du är prestigelös, har ett starkt affärssinne, ett entreprenörsdriv och älskar både sälj och ledarskap. Du har en gedigen erfarenhet av B2B försäljning mot nykundsförsäljning och gärna inom co-working. Vi tror att du har en god förhandlingsvana och ett sinne för struktur och ordning och reda. Du är hands on och genomför både operationella och strategiska arbetsuppgifter med stort engagemang. Som ledare är du stabil och tycker om att skapa magi tillsammans med ditt team. Du vet att ett en inspirerande och engagerad ledare som är bra på att bygga relationer skapar framgångsrika team.
Vi tror också att du känner lika mycket passion för Space som vi gör och att du vill vara med och skapa en unik destination för musik, gaming och kreativt digitalt skapande.
Tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning som startar med en sex månaders provanställning. Startdatum är i september och du kommer sitta på kontoret på Space som är placerat vid Sergels torg. Tjänsten är en heltidstjänst på 40 timmar per vecka. Vi rekryterar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas snabbt.
Om Pophouse Entertainment Group
Pophouse Entertainment Group grundades år 2014 och bestod då av Pop House Hotel och ABBA The Museum. Visionen var redan då att bli en av världens främsta nöjesdestinationer och som ett led i detta förvärvades Cirkus år 2017. Sedan mars 2019 är även Hasselbacken en del av Pop House som inkluderar hotell, restaurang samt event-och konferensmöjligheter. Med starka varumärken som ABBA The Museum, Cirkus och Hasselbacken samt all underbar underhållning, mat och dryck blir Pophouse Entertainment Group en självklar attraktion för både svenska och internationella gäster som besöker Stockholm och Djurgården. I oktober 2019 släpptes nyheten om att Pophouse Entertainment Group under 2021 kommer att öppna Space. Space har som vision att bli Stockholms största digitala kulturhus vid Sergels torg. På de cirka 7 500 kvadratmeter kommer det bland annat finnas musikscener, gamingarena, produktionsstudios samt restaurang & café.