OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du engagemanget, kunskapen och drivkraften som krävs för att växa och utveckla kundrelationer så att din verksamhet kan möta och överträffa morgondagens behov och förväntningar? Vill du bli en efterlängtad del av ett världsledande bolag med höga ambitioner? Här finns rollen för dig!
Aldrig förr har det hänt så mycket i omvärlden som nu. Konkurrensen om kompetensen och affärerna skärps, nya trender dyker ständigt upp och människors inställning till arbetets roll förändras. I denna föränderliga värld är vårt uppdrag som specialister och kompetensförsörjningspartners både svårare och viktigare än någonsin förr. Världens absolut roligaste uppdrag enligt oss!
Som Sales Manager New Business hos oss kommer du att ansvara för att identifiera, etablera och utveckla affärer med potentiella framtida storkunder för Randstads räkning. Du jobbar med att sälja in hela vår tjänsteportfölj och kommer att fokusera på kunder som har sitt säte i region norr. Rollen är placerad i vårt Group Sales på koncernnivå och du kommer jobba dedikerat med nykundsbearbetning och rapporterar till Head of Sales New Business. Du kommer också jobba nära våra kollegor i rekryterings- och konsultaffären och även ha nära dialoger med dina kollegor i övriga Group Sales som jobbar dedikerat med andra typer av kunder och affärsupplägg.
Som säljare på Randstad är ditt huvudsakliga uppdrag att säkerställa att vi hjälper våra kunder att växa och utvecklas genom helt rätt kompetens. Hos oss får du möjlighet att arbeta med försäljning från ax till limpa, från nykundsmötet till projektledning av leverans och avtal samt skapa och bibehålla relationer med våra kunder. Detta innebär en spännande mix av nykundsbearbetning och att bygga vidare befintliga kundrelationer med fokus på tillväxt. I rollen som säljare kommer du att ansvara för att:
- bearbeta marknaden genom att bygga nätverk och boka möten med kunder och prospekts
- självständigt identifiera och skapa bemanningsaffärer
- genom en nära dialog internt bygga vidare och driva tillväxt för befintliga kunder
- identifiera vilka utmaningar våra kunder har i sin verksamhet och hur vi kan bistå med lösningar som underlättar och effektiviserar för dem
- ha ett nära samarbete med vår organisation i regionen och tillsammans driva leveransen mot kund
varför ska du jobba hos oss?
Vi på Randstad består av ett prestigelöst team som värderar ett nära samarbete för att nå framgång. Vi är alla erfarna inom branschen, men har samtidigt olika bakgrund vilket gör att vi kompletterar varandra väl. Randstad befinner sig i en expansiv fas och vår målsättning är att vara det självklara valet vid rekryterings- och konsulttjänster både idag och framöver.
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår största tillgång. Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och prestigelösa kollegor. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.
vem är du och vad har du gjort innan?
Det är i inspirerande och konsultativa möten med våra kunder som framgången ligger - vi söker därför dig som trivs med en högkvalitativ aktivitetsnivå och som ser värdet i att spendera större delen av din arbetstid med att vara ute och nätverka och möta våra kunder i deras vardag, där det händer!
vi ser att du har:
- Tidigare erfarenhet av att framgångsrikt jobba med försäljning inom B2B och/eller rekryterings- och konsultverksamheter där försäljning ingått.
- Eftergymnasial utbildning.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi frekvent använder oss av båda språken i vårt dagliga arbete.
- Vana av att sammanställa och hålla presentationer för olika målgrupper.
vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som:
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att trivas i rollen ser vi att du är målinriktad, socialt kompetent och handlingskraftig - du har ett utpräglat affärssinne och ett starkt engagemang och drivkraft i det du företar dig. Vi ser att du ledigt kan röra dig på olika nivåer i verksamheter och är skicklig på att anpassa budskap utifrån mottagare. Du är strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Vi tror också att du har en positiv grundsyn och brinner för att lyckas i ditt arbete.
placering och omfattning
Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från något av Randstads kontor i norr men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2023-11-30. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Head of Sales New Business, Josefine Kjellgren via: josefine.kjellgren@randstad.se
Vi ser mycket fram emot din ansökan!