OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som Sales Manager Parts är du kundansvarig mot nyckelkunder och agerar för att uppnå hög kundnöjdhet. Som kundansvarig är du ansvarig för att kundens ärende hanteras och återkopplas proaktivt avseende ex. beställningar, offerter leveranser, garantiärendet mm. Det innebär att du är ansvarig för hela försäljningsprocessen, från identifierad möjlighet till betalning. Du förväntas arbeta proaktivt i din försäljning samt aktivt arbeta med att optimera prognoser och lagerstyrningsparametrar i relation till försäljningsmål och kostnadsparametrar.
Du kommer bland annat att:
Aktivt leta efter nya affärsmöjligheter.
Agera kundens röst internt och säkerställa ett tvärfunktionellt kundfokus inom EuroMaint och våra partners. Förmedla kundens krav och behov samt baserat på detta initiera relevanta aktiviteter.
Bedriva offertarbete och försäljning för att uppnå definierade mål för orderingång, fakturering lönsamhet och kundnöjdhet. Det inkluderar avtalsvillkor och avtalsförhandling.
Bidra i genomförande av Marknadsanalys och specifika Kundanalyser.
Bidra till definition av Kund-, Segments- och Produktstrategier för att utveckla Euromaints erbjudandeportfölj med koppling till övergripande marknadsplan och segmentsstrategi.
Delta i anbudsarbete och i tilldelad roll i anbudsprojekt arbeta enligt EuroMaints anbudsprocess.
Etablering, utveckling och förvaltning av konsigantionslager hos kund med avseende på parametrar som säkerhetslagernivåer, lageromsättingshastighet och servicegrad.
Uppföljning och rapportering av försäljning/nyckelkund (ref Kundansvar) - utfall mot budget och övriga definierade nyckeltal
Placering är på vårt kontor i Örebro.
Vem är du?
Det här jobbet passar dig som är affärsorienterad, driven och är en naturlig relationsbyggare. Du har kunskaper inom teknisk försäljning samt logistik.
Vi tror att du har en gymnasiekompetens (3 årig). Du har goda kunskaper i MS Officepaketet och är en van datoranvändare i affärssystem. Du ska behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift. B-körkort är ett krav eftersom det förekommer en del tjänsteresor i rollen.
Starkt meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i system som LN och Salesforce som vi använder oss utav. Även meriterande om du har arbetat med kunder inom tågbranschen. Vi ser positivt på att du har arbetat med försäljning av reservdelar inom tågbranschen. För att förstå vårt orderflöde underlättar det om du har erfarenhet av orderadministration av reservdelsorder. I rollen kommer du att arbeta tvärfunktionellt med bl.a. inköp, produktion och logistik och ser gärna att du har samarbetat med dessa avdelningar tidigare.
I och med vår transformationsresa på Euromaint så är det meriterande att du har erfarenhet av att arbeta med Wave-initiativ, och vana av att driva förbättringsinitiativ inom Wave.
Låter det här intressant?
Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Annonsen kommer ligga öppen för ansökningar till 29 oktober.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Izabela Uselis
+46723504448
Pia Reidel
Pia Reidel