OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 27 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap.
Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 350 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm.
Wood Processing Service, Scandinavia som är ett affärsområde inom ANDRITZ Pulp & Paper levererar produkter, projekt och servicetjänster för ved, flis och bränslehantering till kunder främst i Sverige och Norge.
Vill du arbeta på ett globalt, dynamiskt, stabilt och växande företag i en roll som Sales Manager inom affärsområdet Wood Processing Service, Scandinavia? Gillar du avancerad teknik, att göra affärer och möten med människor? Då kan du vara den vi söker! Anställningsort är centrala Örnsköldsvik på vårt huvudkontor där det idag arbetar ca 45 medarbetare, vi ser gärna att du är placerad på vårt kontor i Örnsköldsvik men även placering på andra order kan bli aktuellt.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Sales Manager tillhör du marknadsavdelningen inom affärsområdet Wood Processing Service Scandinavia. Försäljningsteamet består idag av totalt 10 medarbetare som bearbetar eftermarknad och reservdelsförsäljning för ved/flishantering inom papper & massa och värmeverk. Just denna roll är ny och spännande eftersom en stor del av arbetet innebär att bearbeta vår Nyförsäljning i Skandinaven, försäljningssupporten för vår nyförsäljning finns främst inom vår Capital avdelning i Finland vilket kommer innebära många interna kontaktytor. Våra mycket erfarna kollegor i Sverige finns också där för att stödja. Du kommer att sälja våra maskiner och system inom ved/flishantering inom papper & massa och värmeverk i Sverige och Norge.
Rollen innebär att fånga upp nya affärsmöjligheter och behoven hos de här kunderna. Du möter upp kundernas förfrågningar och tar fram offerter tillsammans med våra interna supportfunktioner i Sverige och Finland, som du sedan presenterar för kunden, följer upp och driver ända till avslut.
Din profil
För att vara framgångsrik i den här rollen har du en teknisk bakgrund och du har kanske tidigare jobbat med teknisk försäljning alternativt att du har produktkännedom inom papper- och massasegmentet från till exempel tidigare roll inom projekt, service eller underhåll. Du har god förmåga att tänka långsiktigt och att arbeta självständigt med förhandling och kontrakt. Har du någon form av ingenjörsutbildning blir vi extra glada. Vidare har du ett intresse för både människor, maskiner och konstruktion. Du behärskar Microsoft Office-paketet, samt ett plus om du arbetat i CRM-system och/eller större affärssystem så som SAP.
Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Att du har körkort ser vi som en självklarhet då det ingår resor i tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser därför gärna att du som person har proaktivitet, stark egen drivkraft, är en lagspelare men ändå självständig i ditt arbete med förmågan att affärsmässigt driva en affär från start till mål. Du är en stark förhandlare med god kommunikativ förmåga och som trivs bra i mötet med andra människor och att skapa samt bibehålla goda relationer. Arbetet kräver också att du är strukturerad samt har en positiv inställning till att det mesta går att lösa.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Katarina Norberg, på tfn: 070 821 53 28. Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 21 mars via www.clockworkpeople.se.