Sales Manager till Com Hem

Sales Manager till Com Hem

Arbetsbeskrivning

Vårt kontor fortsätter att växa och vi söker därför en person till en helt ny roll inom vårt Com Hem-uppdrag; en Sales Manager.

VI SÖKER DIG SOM...

Vi söker dig som har ett starkt driv och förmågan att skapa långsiktiga relationer och som sprider härlig energi till din omgivning. Din inställning och ditt engagemang kommer vara avgörande för framgång i rollen och du bör vara intresserad av att bidra till andra människors utveckling men även öppen för att själv tränas och utvecklas.

Då tjänsten innebär flera kontaktforum är det viktigt att du är utåtriktad och gillar att arbeta tillsammans med andra men också att du kan ställa tydliga krav och arbeta självständigt.

Du behöver vara ansvarsfull, resultatfokuserad och lösningsorienterad med en analytisk förmåga. Du är kreativ, tar initiativ och kan lösa saker själv men förstår även vinningen i att kommunicera och jobba med standardiserade arbetssätt för att nå resultat även över tid.



OM TJÄNSTEN SOM SALES MANAGER

I den här tjänsten jobbar du med att främja försäljningen genom att säkra och stötta Team Managers kunskap kring försäljningsmetodik, kvalitet, samtalsstyrning och resultat inom kundservice kopplat mot kundsegmentet, konsument och samtalsguiden. Du kommer även vara den personenen som håller i säljutbildningen som genomförs i grundutbildningen för alla nya Advisors.

Du är den som följer upp och implementerar säljstöttande aktiviteter med TM kopplat mot att stärka dennas kunskap och trygghet i försäljning och samtalsstyrning. Utöver detta kommer du jobba aktivt med medlyssning tillsammans med TM för att stötta denna i slutsatser och diagnostisering av medarbetarna, för att sedan diskutera bägges bild när det kommer till utmaningar, orsaker och lösningar.

Du bidrar också till medarbetarnas utveckling genom att följa upp, coacha, stötta och planera för aktiviteter tillsammans med Advisors och Team Managers. Allt detta inom området försäljning!

Du kommer att rapportera till uppdragets Head of Operations.



KRAV FÖR TJÄNSTEN:

- Gymnasieexamen
- Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
- Minst tre års arbetslivserfarenhet i en bransch med stor mängd konsumentkontakter och försäljning (t.ex. telekom, IT, media, bank, butik, försäkring eller liknande)




MERITERANDE OM DU HAR:

- Erfarenhet av utbildning och pedagogik
- Vana av att coacha och utveckla personal inom försäljning
- Erfarenhet av medlyssning och att lämna feedback
- Erfarenhet från eget personalansvar
- Dokumenterat goda resultat från eget säljarbete och/eller Sales Management.
- Vidareutbildning inom försäljning och coachning
- Goda kunskaper om Com Hem/Boxers produkter och affärsregler
- Goda kunskaper om samtalsstyrning och kundbemötande
- Eftergymnasial utbildning




ÄR DU RÄTT KANDIDAT?

Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan och vill bli en del av vårt härliga team, skicka in din ansökan så fort som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.



START: Så snart som möjligt

PLACERINGSORT: Östersund

ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid med 6 månaders provanställning

ARBETSTIDER: Förtroendearbetstid och utifrån verksamhetens behov

SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2020-03-01

Webhelp is a global business process outsourcer (BPO), specialising in customer experience and payment management in addition to sales and marketing services across voice, social and digital channels. From more than 140 sites in 35 countries with 50,000 colleagues, our focus is on engineering performance improvements and delivering a real and lasting transformation in our clients’ operating models to generate financial advantage. We partner with some of the world’s most progressive brands including Sky, Shop Direct, Bouygues, Direct Energie, KPN, Vodafone, La Redoute, Michael Kors and Valentino.

Headquartered in Paris, France, we have grown our revenues by more than 250% in the last 4 years by investing in our people, their work environment and in developing our analytical and operating capabilities to deliver a transformational outsourcing proposition that addresses the challenges of an omni-channel world. Webhelp is currently owned by its management and GBL, a leading global investment holding, as of November 2019. More information can be found at www.webhelp.com (http://www.webhelp.com/)

Non-discrimination: Webhelp sees diversity as a resource and encourages all regardless of gender, age, religion, ethnic origin to seek employment with us.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Cvijetic

Carl Garellick
+46 70 248 39 28
Jennie Olsson
+46702745780

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhelp Sweden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2020
  • Ansök senast: 1 mars 2020

Besöksadress

Solna Torg 19, Solna
None

Postadress

Solna Torg 19
Solna, 17145

Liknande jobb


28 november 2024

Client Partner - Manufacturing

Client Partner - Manufacturing

28 november 2024

Säljchef

27 november 2024