OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma DACHSERs verksamhet i en ny region? Har du förmågan att utveckla säljare i ditt team och skapa långsiktiga partnerskap med kunder? Hos DACHSER erbjuds du en roll med stort ansvar där du blir en viktig del av företagets fortsatta tillväxtresa!
Jobbet
DACHSER är i en expansiv fas där uppstart av ett säljkontor i Örebro är nästa steg. Som Sales Manager kommer du tillsammans med Branch Manager i Stockholm bygga upp verksamheten i regionen, med i första hand fokus på ett säljkontor. Ditt uppdrag är att genom strategiskt försäljningsarbete, coaching och ett stort kundfokus säkerställa vår fortsatta tillväxt på den svenska marknaden.
Du får en unik möjlighet där du är med och bygger upp ditt säljteam från grunden med inkluderat personal- och resultatansvar. I ditt arbete säkerställer du att verksamheten följer uppsatta rutiner och processer, förbättrar och utvecklar arbetet mot kunder samt leder verksamheten mot uppsatta mål. Samtidigt som du parallellt sköter eget försäljningsarbete med tillhörande mål och budget. Framgång i rollen vilar på din utpräglade affärsmässighet och ditt kundorienterade synsätt, samt din förmåga att bygga nära och långsiktiga relationer.
Tjänsten är placerad i Örebro och tjänsteresor förekommer frekvent.
Vem är du?
Vi söker dig med ett starkt eget driv och en naturlig känsla för försäljning. Flerårig erfarenhet från försäljning av styckegods är ett krav. Du är sedan tidigare utbildad speditör eller innehar akademisk utbildning inom försäljning, ledning eller motsvarande. Vi ser även gärna att du har dokumenterad ledarskapserfarenhet.
Som person är du ambitiös, prestigelös och drivs av att se resultat. Du gillar att ligga steget före och komma med förslag till utveckling utifrån din goda affärs- och kundförståelse. Vi sätter högt värde på din sociala kompetens och förmåga att agera som lagspelare.
För att lyckas i rollen innehar du god IT-kunskap och har mycket god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift. DACHSER har rötter i södra Tyskland, kunskap i tyska är därav meriterande.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden. Du ges en möjlighet till att etablera något nytt där du är delaktig och kan påverka resultaten. Samt en unik chans till yrkesmässig och personlig utveckling.
Vi erbjuder alla nya anställda en ordentlig introduktion i DACHSERs nätverkssystem, löpande produktutbildning samt stöd från kollegor och ledare. DACHSER sätter stort värde på kompetensutveckling och erbjuder både interna och externa utbildningar.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla som uppfyller kvalifikationerna, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor.
Lön efter kvalifikation.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Thomas Wennborg, Branch Manager på +4670 818 69 10 eller thomas.wennborg@dachser.com. Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 13 mars 2022. Ansökan görs genom att klicka här.
DACHSER är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika services. Ett sömlöst transportnät – både i Europa och resten av världen – och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar världen runt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Platschef Peter Hut
08 500 744 01
Speditionschef Nicolai Pedersen
08 500 744 00
Platschef Patrik Bellman
040388584