OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Element Logics vision är att göra vårt kundlager till det mest effektiva i Europa. Vi fokuserar på ett effektivt varuflöde och hög produktivitet för att hjälpa våra kunder att bli mer lönsamma och konkurrenskraftiga.
Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer för stora och små lager. Bolaget grundades 1985 och är marknadsledande inom flera marknadssegment och har stor expertis och erfarenhet. Element Logic är specialiserade på interna logistikprocesser; vi designar, utvecklar och levererar de mest fördelaktiga lagerlösningarna. Vi har den senaste kompetensen inom det unika automatiserade lagrings- och minilastningssystemet AutoStore® samt vårt Warehouse Management System Element, WMS / EWMS. Huvudkontoret ligger i Kløfta, Norge, med dotterbolag i Sverige, Danmark, Finland och Tyskland.
https://www.elementlogic.net/
Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet. Samtidigt ser vi till att hela tiden lära oss något nytt, både hemma och utomlands.
Om du är kommersiell och drivs av att göra affärer och har erfarenhet av teknisk systemförsäljning inom logistikbranschen och gillar att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer, så är det här rätt jobb för dig!
Element Logic fortsätter att växa och är därför i behov av skickliga och engagerade människor att vara med på deras resa. Om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra deras kundlager till det mest effektiva i Europa är det här platsen att vara! Företaget verkar i en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering och är extremt väl positionerat för framtiden.
Rollen som Sales Manager innebär att du kommer att vara kommersiellt ansvarig och ha helhetsansvar för nya prospekt och använda försäljningsstrategier för kundanpassade lösningar av AutoStore moduler och Element Logics Warehouse control system, EWCS . I rollen ingår utförande av behovsanalyser, översätta dessa till kommersiella erbjudanden och avtalsförhandling. Du ingår i den svenska försäljningsorganisationen och har ett nära samarbete med kollegor både inom Projektorganisationen och Eftermarknaden.
Du rapporterar till Head of Sales som utgår ifrån Lund.
Arbetsuppgifter
• Genom nära kunddialog, finna nya prospekt och affärsmöjligheter för Element Logics produkterbjudande av kundanpassade lösningar av AutoStore moduler och Warehouse control system.
• Ta huvudansvaret för införsäljningen till kunden. Från första kontakt till realisation.
• Vara proaktiv och förstå kundens behov och presentera en detaljerad och samtidigt lättförståelig lösning för kunden som motsvarar de krav som kunden satt upp.
• Offerera och förhandla effektivt med professionalism och gott affärsmannaskap.
• Rollen innebär att ofta samarbeta i projektform nära solution designer, projektledare och applikationskonsulter.
• Ditt arbete är proaktivt och långsiktigt med stort fokus på kunduppföljning och kundnöjdhet.
Kompetens och bakgrund
• Universitetsutbildning inom Ekonomi, Supply Chain/Logistik eller motsvarande.
• Minst 5 års erfarenhet av intralogistikbranschen.
• Du bör ha erfarenhet av Business to Business försäljning inom logistik och längre säljcykler.
• Dokumenterad god erfarenhet av komplex teknisk försäljning, meriterande är teknisk systemförsäljning inom logistikbranschen.
• God pedagogisk förmåga med erfarenhet av att presentera ditt resultat på ett professionellt sätt gentemot kund.
• Erfarenhet av kvalificerade förhandlingar, tekniskt djupare diskussioner och finansieringsarbete - med mycket goda säljresultat.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
Du som person
• Gillar att jobba i en entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden.
• Intresse av och talang för att skapa långsiktiga relationer.
• Gillar att utmana och tänka i nya perspektiv både ur kund och leverantörsperspektiv och skapa goda och lönsamma affärer.
• Driven, självständig och gillar att ta ansvar samt är en lagspelare.
• Rak och tydlig i din kommunikation.
• Gillar att vara både strategisk och operativ och har en förmåga att inte bara se utan ta egna och nya initiativ.
Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kontoret ligger i Lund men placering av rollen kan vara i södra och mellan Sverige. Kunderna finns i dagsläget i Sverige, Norge & Danmark, resande är en naturlig del av tjänsten. Ett krav för tjänsten är därför att du har B- körkort.
Ansökan
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, klicka in på www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Beskriv dina tidigare uppnådda säljmål i din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Lundin Medved via mail, kristina.lundinmedved@pspartner.se
Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.