OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du driva egen försäljning av IT-lösningar och -system inom byggbranschen?
Hogia Byggsystem, en del av Hogiagruppen, erbjuder branschanpassade helhetslösningar inom ekonomi, löne- och personalhantering för byggsektorn.
Vi har kunder i hela Sverige och vår styrka ligger i ett integrerat administrativt flöde som effektiviserar processerna hos våra kunder.
Om tjänsten
I din nya roll som Sales Manager ansvarar du för att utveckla våra befintliga kunder. Till din hjälp har du en Account Manager som rapporterar till dig. Du arbetar aktivt med att utöka våra kunders produktportfölj och stort fokus kommer läggas på våra nya produkter. Vi har fina förutsättningar i form av nya partnerskap med helhetslösningar som vi kan erbjuda våra kunder. Med goda och proaktiva kundrelationer bygger vi vår verksamhet.
Vi har kunder i hela Sverige vilket innebär att resor förekommer. Våra kunder är allt från mindre företag med små lösningar till större kunder med komplexa lösningar och krav. Du planerar och styr själv ditt arbete och driver hela säljprocessen från första samtal och behovsanalys, till offert och avtal. Du ansvarar för budget och du är också den som coachar din kollega inom försäljning, tar fram säljstrategiplaner och prioriterar hur försäljningen ska drivas framåt, givetvis med stöd från övriga bolaget och centrala funktioner. Du fyller en viktig roll och vågar utmana dig själv och dina kunder samtidigt som du har en lösningsfokuserad inställning och lyhörd dialog med dina kunder för att förstå vad de behöver, för att de ska kunna växa med Hogia.
Är du den vi söker?
Vi tror att du som söker har arbetat ett antal år med B2B-försäljning med gott resultat och nu är redo för att ta ett större ansvar. Erfarenhet från byggbranschen är meriterande liksom tidigare erfarenhet av coachning/personalansvar. Vi ser gärna en eftergymnasial utbildning inom sälj- och marknadsföring men dina personliga egenskaper är viktigare. Vi söker dig som är resultatdriven och som älskar att göra affärer och träffa kunder. I ditt dagliga arbete kommer du att få användning för din förmåga att skapa goda kundrelationer, samt ditt intresse för att hjälpa kunden att identifiera behov av administrativ effektivisering. Du är duktig på att kommunicera, uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, och har även en förmåga att bygga relationer på distans, via telefon och webb.
Låter detta som din nästa tjänst? Välkommen in med din ansökan!
Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Cedervall, Rekryteringsansvarig
0303-666 16, 072-577 66 16
Linda Falk
0303-68893
Jenny Cedervall
0303-66616
Mimmi Cromberger, Rekrytering
mimmi.cromberger@hogia.se