Sales Manager till Kärcher inom affärsområdet Markservice

Arbetsbeskrivning

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 12 000 anställda i 60 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för professionella användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare.

Kärcher Nordic är ett helägt dotterbolag till det tyska moderbolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Kärcher Nordic har sitt huvudkontor i Göteborg med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela regionen. Idag arbetar drygt 220 personer inom Kärcher i norden. Läs mer på www.karcher.se

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en driven och resultatfokuserad Sales Manager för affärsområdet Municipal som erbjuder ett brett sortiment av professionella maskiner för bland annat gatusopning, gräsklippning, snöröjning och städning utomhus. Kärchers kunder inom Municipal (markvård) återfinns framförallt inom kommuner, entreprenadföretag och fastighetsägare. Affärsområdet är under stark tillväxt vilket gör att det finns stora möjligheter till utveckling.

Som Sales Manager har du budget och resultatansvar för Sverige med ett personalansvar för 3 medarbetare vilka arbetar med försäljning och eftermarknadssupport av primärt sopmaskiner och redskapsbärare. Du har även visst säljansvar utanför Sverige och supporterar övriga nordiska länder gällande affärer inom detta område. Du ansvarar för att säkerställa att säljkampanjer och marknadsaktiviteter blir genomförda och klara i tid samt inom budget. Viktiga uppgifter i rollen är att lyssna in kundernas behov, stödja, coacha och utveckla ditt team med rätt teknik och verktyg. Rollen innebär ca 60 % närvaro ute på fältet i kundnära relationer tillsammans med säljorganisationen och innehåller cirka 50 övernattningar per år. Försäljningen sker via återförsäljare och ibland även direkt mot slutkund inom den kommunala som privata sektorn. Vi ser gärna att du är bosatt i närheten av något av storstadsområdena i Sverige och du rapporterar till Sales Director Professional Sweden.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Driva och utveckla affärsområdet med fokus på struktur, tillväxt och lönsamhet
• Pro-aktivt driva och utveckla säljkåren
• Utveckla kundorienterade kampanjer tillsammans övriga affärsområden
• Coacha engagera dina medarbetare
• Fungera som stöd/partner åt ditt team beträffande större avtal och affärsbeslut
• Förhandla fram avtal och utveckla stora kunder med en win-win plattform
• Balansera kort- och långsiktiga insatser
• Vara en viktig intern resurs för utveckling och maximering av bolagets potential och marknadsandel

Kvalifikationer
Du har minimum fem års erfarenhet av att ha drivit ett framgångsrikt ledarskap inom Business to Business försäljning och vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande kundsegment. Du är målfokuserad med ett sinne för affärer och har ett starkt intresse av försäljning samt viljan av att prestera det lilla extra i varje affärsrelation. Du är en mycket engagerad och coachande ledare med ett gediget intresse av att utveckla människor. Du har vanan att se helheten, samtidigt som du är operativ och kan gå ned på detaljnivå för att bättre förstå utvecklingsbehov och driva affären framåt.

Du är affärsmässig i ditt sätt att tänka och agera och du har erfarenhet av komplex lösningsförsäljning av premiumprodukter gärna kopplat till liknande affärssegment. Du har erfarenhet av stora avtal och upphandlingar och trivs med att arbeta med komplex projektförsäljning med många relationer och kontaktytor.

Personligt
Du är analytisk och har goda IT-kunskaper, framförallt i Excel och Powerpoint och har bra kunskaper i presentationsteknik samt retorik. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och det är meriterande om du har erfarenhet ifrån branschen, alternativt från närliggande områden. Vi söker dig som är prestigelös och står med fötterna på jorden. Du har en hands-on attityd och är inte rädd att hugga i när det behövs.

Vi erbjuder
Kärcher är marknadsledande inom sina produktsegment och satsar stora resurser på att ta fram nya innovativa produkter och koncept för att tillgodose marknadens behov och önskemål. Kärcher erbjuder dig ett utvecklande och spännande arbete i en platt organisation där möjligheten till påverkan och utveckling är stor. Kärcher är ett globalt bolag vilket innebär möjligheten till många internationella kontaktytor. Kärchers medarbetare och deras kunskaper och personliga engagemang är företagets mest värdefulla resurs. För att säkra kompetens och motivation lägger koncernen stor vikt vid att utbilda sina medarbetare genom Kärchers globala utbildningsprogram.

Ansökan
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se eller Martina Träen 0722-888220, martina.traen@yourtalent.se

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 april 2020
  • Ansök senast: 14 maj 2020

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


25 november 2024

Försäljningschef till Midsona

Försäljningschef till Midsona

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024