OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Nevel är ett avancerat infrastrukturbolag som jobbar med att ta kundernas infrastrukturlösningar till nästa nivå. Vi erbjuder avancerade infrastrukturlösningar, för industrier och kommuner, som gynnar våra kunder och omgivande samhällen. Vi leder vägen in i framtiden och tar våra kunder på en resa som kommer vara full av lärdom, innovation och nya möjligheter.
Nevel driver mer än 150 energianläggningar och över 40 fjärrvärmenät med branschens mest sofistikerade digitala plattform. Nevel sysselsätter 125 experter i Finland, Sverige och Estland. Företagets omsättning är 100 miljoner euro. Nevel ägs av Vapo Group. För mer information se nevel.se.
Nu letar vi efter en Sales Manager.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Sales Manager kommer du dels bearbeta nya kunder där du och ditt team arbetar för att bygga upp en långsiktig pipeline i Sverige, dels med befintliga kunder där du tillsammans med kunden strävar mot energieffektivisering och lönsamhet för båda parter. Du arbetar tätt med teamet som består av säljare och säljstöd för att kunna leverera marknadens bästa service till Nevels kunder. Alla projekt ser olika ut och du erbjuds ett varierande och flexibelt arbete med stora möjligheter att forma din roll.
Vi välkomnar i första hand sökanden från Jönköping och söderöver, men rätt person kan även utgå från Stockholmsområdet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bearbeta nya kunder och bygga pipeline tillsammans med teamet
- Sköta befintliga konton och tillsammans med kund hitta nya affärsmöjligheter
- Övrig administration och koordinering internt
Din profil
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom teknisk B2B-försäljning och kunskap om hur processindustrin fungerar. Vidare ser vi att du har en kandidatexamen eller motsvarande eftergymnasial utbildning. Du talar och skriver flytande både svenska och engelska samt har körkort. Meriterande för tjänsten är om du tidigare arbetat i tillverkningsindustrin och haft personalansvar. Du har med fördel arbetat i en projektledande roll i stora investeringsprojekt.
Som person är du nyfiken på hur saker och ting fungerar och brinner för att förvandla problem till möjligheter. Du gillar utmaningar och motiveras av att lösa problem för kunden. För att lyckas i rollen krävs också att du är relationsskapande och har en förmåga att kunna ställa rätt frågor. Då det handlar om stora projekt krävs också viss uthållighet från första samtal till färdigställning. Viktigt är även organisationsförmåga samt förmåga att kunna strukturera upp sin dag och sitt arbete.
Då blivande chef ej är svensktalande ombedes alla sökande att skicka in ansökningshandlingar på engelska.
Om oss
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn Sharper Sweden (https://www.linkedin.com/company/sharper/)