Sales Manager till SnigelDesign AB

Sales Manager till SnigelDesign AB

Arbetsbeskrivning

SnigelDesign utvecklar, tillverkar och säljer system för att bära utrustning och skydda användaren, främst för polis och militär. Exempel på produkter är ryggsäckar, skyddsvästar, uniformer och andra kläder, bälten, fickor och tillbehör.

Företaget befinner sig i en fas av stark tillväxt, både i Sverige och utomlands, och vi gör affärer på i huvudsak tre sätt – offentliga upphandlingar, direkta projekt med OEM/Integratörer eller slutkunder, och via vårt distributörs- och återförsäljarnätverk. En nyckelroll i vår fortsatta utveckling kommer vara chefen för försäljningsavdelningen, vars uppgifter idag sköts av VD.

Arbetsuppgifter
I den nya rollen som Sales Manager axlar du ett helhetsansvar för försäljningen till våra kunder inom B2G och B2B globalt (B2C, Retail sköts av en egen ansvarig). Du arbetar med såväl merförsäljning hos befintliga kunder, bearbetning av nya kunder och ansvar för försäljningsorganisationen. SnigelDesign verkar Sverige och i Europa, främst i Storbritannien, Tyskland och Frankrike, USA står på tur. Då SnigelDesign är ett litet bolag är arbetsuppgifterna varierade mellan högt och lågt, en stark team-anda genomsyrar bolaget och alla hjälps åt för att hitta de bästa lösningarna.

Som Sales Manager rapporterar du direkt till VD och ingår i företagets ledningsgrupp tillsammans med cheferna för Marknadsföring, Produktledning & Utveckling, Produktion & Logistik och Retail. Placering är vid företagets huvudkontor i Farsta men tjänsten kräver regelbundna resor både i Sverige och utomlands.

Bolagets storlek gör beslutsvägarna korta och egna idéer möjliga att realisera. Detta är en ny utvecklande roll och du kommer ha stor möjlighet att påverka dess innehåll och omfattning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Leda, följa upp och utveckla försäljningsorganisationen mot uppsatta mål.
Driva egna affärer och utveckla nyckelkonton.
Högnivåinförsäljning inför offentliga upphandlingar.
Affärsutveckling (nya marknader, nya användningsområden för befintliga produkter).
Försäljningsbudget (upprätta, förankra, följa upp, korrigerande åtgärder).
Beställare av säljstödsmaterial från Produktledning.
Personalansvar för försäljningsavdelningen.
Implementera och löpande utveckla säljstödsverktyg.
Administrera, utvärdera och utveckla incitamentsprogram för avdelningen.

Din profil

Vi söker dig med akademisk utbildning och minst 5 års erfarenhet av strategisk försäljning och säljledning. Du har både erfarenhet av att utveckla egna kundrelationer och driva affärer från första kalla samtalet till löpande återköp och av att leda försäljning via ett team, samt är en mycket van användare av de vanligaste mjukvarorna (Officepaketet, säljstöd etc). Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande med militär erfarenhet, kunskaper inom offentlig upphandling och tidigare erfarenhet av direkt personalansvar. Kunskaper i ytterligare språk är också meriterande.

Som person är du ambitiös, strategisk och initiativrik med stort eget driv. Du har självförtroende att tro på dina egna idéer i en miljö med många viljestarka individer. Du har ett gott ledarskap, har lätt för att skapa relationer och arbetar alltid med affären i fokus.

Vi är en del av den svenska försvarsindustrin och våra etiska grunder är viktiga för oss. Vi tillverkar endast skyddande utrustning och gör bara affärer med kunder som delar våra värderingar. Som medarbetare hos SnigelDesign är det viktigt att du ser på detta på samma sätt.

Eftersom rollen ger tillgång till känslig information kan bakgrundskontroll för säkerhetsprövning bli aktuellt.

Vad vi erbjuder dig
Vi är en liten organisation med stora planer. Vi erbjuder marknadsmässig lön med fast och resultatbaserad del samt ytterligare förmåner. Som medarbetare hos oss erbjuder vi dig möjligheten att utvecklas tillsammans med organisationen och dina kollegor samtidigt som du bidrar till en förbättrad arbetsmiljö för människorna med de farligaste jobben i världen.

Välkommen till en arbetsplats som gör skillnad!

Ansökan
Låter detta intressant och utmanande? Skicka in din ansökan i form av CV och ett personligt brev genom att klicka på "Ansök här".

Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 21 augusti.

I denna rekrytering samarbetar SnigelDesign med HRM Affärsutveckling AB. För ytterligare information om tjänsten är du välkommen att kontakta HRM:s ansvariga rekryteringskonsulter Lisa Zarins på e-post lisa.zarins@hrmab.se, telefon +46 72 719 00 48 samt Lisa Ivemark Schéle på e-post lisa.ivemark.schele@hrmab.se, telefon +46 70 238 00 31.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


Solution Consultant Manager

Solution Consultant Manager

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Vice President of Sales  Sales Area Northern Europe

Vice President of Sales Sales Area Northern Europe

20 december 2024