OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av och påverka vår säljresa in i framtiden? Vill du leda och coacha ett hungrigt säljteam på denna resa? Om svaret är ja, fortsätt läs.
Placering i något av våra centrala kontor i Göteborg, Malmö eller Stockholm
Arbetsuppgifter och möjligheter i rollen
I rollen som Sales & Marketing Director kommer du att dels driva egen försäljning samtidigt som du leder ett säljteam på 5 erfarna kollegor. En aspekt av rollen är att koordinera säljprocessen över flera affärsenheter.
I rollen är du också med och driver funktionen framåt genom att:
- Definiera och utveckla säljprocessen
- Öka intäkter på befintliga strategiska kunder samt generera intäkter på nya kunder
- Säkerställa långsiktigt lönsamma kunder
- Prioritera försäljning över flera affärsenheter
- Leda vårt Key Account Management program
- Planera marknadsföringsaktiviteter tillsammans marknadsansvariga
Rollen innebär en hög grad av komplex försäljning och oftast längre säljcykler. Du trivs i det ansvar som du får genom ditt ledarskap av säljteamet där du coachar, utvecklar och utmanar i rätt riktning framåt. Som Sales & Marketing Director blir du en del av ett ambitiöst växande affärsområde inom Columbus.
Du kommer att arbeta med en attraktiv produkt med bred funktionalitet och stora sälj- och merförsäljningsmöjligheter. Detta inom områden som; ERP, Customer Engagement, Analytics&BI, Power Apps samt även management consulting och Columbus Care (support o förvaltning). Det finns även möjligheter till att ingå i ett säljcommunity globalt inom företaget då Dynamics är produkten som har störst spridning i Columbus.
I rollen kommer du att rapportera till Business Unit Executive Lena Ridström (https://www.linkedin.com/in/lena-ridstr%C3%B6m-436869/) och du kommer att sitta med i affärsområdets ledningsgrupp.
Din bakgrund
För denna roll ser vi att du har:
- 10 + års erfarenhet av komplex lösningsförsäljning av mjukvara, tjänsteförsäljning. Gärna inom ERP/CRM/BI.
- Erfarenhet som ledare (rollen innebär personalansvar).
- Erfarenhet av utveckling av säljprocesser
- Svenska & engelska är ett krav
- Förmåga att sälja och vara relevant för C-level
Vi ser att du är en Trusted Digital Advisor som skapar förtroende hos kund och hjälper kunderna att transformera sin verksamhet för att nå uppsatta mål. Du är en person som alltid gör sitt yttersta och är strukturerad samt processorienterad.
Ansökan och nästa steg
Hos oss kan du ansöka med LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Har du frågor vänd dig till rekryteringsansvarig Alexander Tonelli (kontaktuppgifter nedan). Intervjuer kommer hållas löpande.
Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 29 åren har över 4000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!
Jobba på Columbus
Kolla in hur det är att arbeta hos oss genom att läsa betygen från våra medarbetare eller spana in vårt Insta-konto.