OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du bestämt dig för att bli riktigt bra på kundrelationer, så ger vi dig möjlighet genom vårt erbjudande till våra kunder att få vara en del av deras och vår utveckling och framgång.
Har du ett stort egendriv, men vet genom din erfarenhet, att framgång skapas tillsammans och att kunderna är en stor del av utvecklingen och kommunikation i alla kanaler möjliggöraren. Har du en naturlig digital talang och vet att content marketing är en del för att fånga behov och leverera, eller som vi säger “provida” HR- kompetens till våra kunder, så kan du vara aktuell för denna kombinerade sälj- och marknadsroll.
Om rollen: Med ditt intresse för näringslivet och förståelse för affären bearbetar du aktivt marknaden för att hitta nya möjligheter att förmedla affärsdriven HR. Du ansvarar även för vårt CRM-system Upsales för att utveckla och säkerställa ett smidigt och effektivt kundbearbetningsflöde samt genomförande och uppföljning av marknadsföringskampanjer och nyhetsbrev. Vidare får du en central roll i att stötta och utveckla bolagets marknadsföringsstrategier genom användning av bland annat SEO och SEM, såsom Google Ads och Google Analytics. Till din hjälp har du, från tid till annan, extern kompetensbyrå att lyfta och bolla idéer med. Rollen avser vara fördelad med ca 70% marknadsfokus och 30% fokus på sälj- och aktiv egen kundbearbetning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sälj
Hög aktivitetsnivå när det gäller kundbearbetning och säljaktiviteter, bla genom att ansvara för bearbetning av leads.
Bygga och upprätthålla starka relationer med befintliga och nya kunder.
Delta i kundmöten, ofta tillsammans med en HR-expert, för att lättare förstå våra kunders behov och därmed skapa möjlighet att erbjuda affärsdrivna och hållbara HR-lösningar.
Marknad
Ansvara för vår hemsida i Wordpress; content, uppdateringar och kontinuerliga förbättringar.
Ansvara för vårt CRM system, Upsales; underhåll, förbättringar och genomförande av marknadsaktiviteter.
Genomföra och analysera sökmotoroptimering (SEO) för att förbättra webbplatsens synlighet och rankning i samarbete med extern SEO-byrå.
Hantera och övervaka Google Analytics och Google Ads för att utvärdera prestanda och dra insikter för att optimera marknadsstrategin.
Hålla dig uppdaterad om marknadstrender, sökordsanalys och konkurrentanalys för att uppdatera marknadsföringsstrategin.
Ansvara för våra sociala kanaler.
Vem är du? Vi tror att du vill arbeta i en roll med mycket eget ansvar och relationen i fokus. Du är en social kameleont som brinner för mötet med nya människor, samtidigt som du har förmågan att få befintliga och potentiella kunder att älska affärsdriven HR lika mycket som vi gör!
Vidare har du en förmåga att hålla dig uppdaterad kring de senaste trenderna inom marknadsföring och kommunikation, för att säkerställa att PeopleProvides produkter och tjänster når ut till en bredare målgrupp. Du motiveras av att arbeta i en snabbrörlig och prestigelös miljö. Du är även nyfiken på utvecklingen inom ditt yrkesområde och är inte främmande för att testa nya metoder genom exempelvis AI-verktyg eller dylikt.
Kompetenskrav för rollen:
Högskoleutbildning inom marknadsföring, försäljning eller likvärdigt.
God kunskap och intresse för digitalisering och system.
Ett par års erfarenhet av konsultativ tjänsteförsäljning B2B.
Flerårig praktisk erfarenhet av SEO och SEM-strategier ( nej...det tror jag inte vi kan kräva ....men för att vara säker för annonseringen och om Simon /facket ser detta så är det bra om det står.
Meriterande är om du har;
Tidigare erfarenhet av att implementera digitala lösningar.
Erfarenhet av Wordpress.
Intresse av näringslivet och dess komponenter.
Intresse av generella HR-frågor.
Erfarenhet av att arbeta i en konsultverksamhet.
Om PeopleProvide:Vi är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat ”provida” den HR som bäst matchar våra kunders behov på ett hållbart och affärsinriktat sätt. Den entreprenöriella andan är en av framgångsfaktorerna till att vi är en stark växande aktör i en utmanande bransch. Mer info på www.peopleprovide.se.
Vad kan vi locka med? Vi är ett litet företag – och trivs med det, det ger oss möjlighet att forma både uppdrag och din kompetensutveckling efter dina och PeopleProvides gemensamma önskemål. Vi har bra villkor, härliga sociala tillställningar och friskvårdsengagemang utan dess like! Vi tar också vara på varje medarbetares enskilda intresse - vad kan du bidra med?
Vi sitter i ljusa lokaler centralt på Swedenborgsgatan. Sommartid cyklar vi till våra kunder. Dessutom får du härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet!
Ansökan
Välkommen med din ansökan snarast då vi arbetar med ett löpande urval.
För mer information om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Jorian Hipp, jorian.hipp@peopleprovide.se