OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nej, vi har ingenting med biltillverkning att göra! Datscha betyder faktiskt sommarhus på ryska, vilket hintar om vårt produktområde och verksamhet. Google kommer berätta för dig att vi är ”Sveriges ledande leverantör av tjänster för information och analys av kommersiella fastigheter” vilket är helt sant (med tillägget att vi faktiskt finns i fler länder än bara Sverige).
Vi verkar inom området ”PropTech” och är ett tajt litet gäng (okej, kanske inte så litet nu längre) som älskar allt som har med fastighetsdata och teknologi att göra. Idag är vi över 70 medarbetare i 3 länder och har över 900 företag, däribland fastighetsägare och investerare, banker och konsulter, som kunder.
Vi känner och beter oss som en start-up samtidigt som vi har en mycket stabil ekonomi, har en stark ägare och har gått med vinst sedan start som är över 20 år sedan! Här är det alltså ingen risk att kaffet tar slut, vi lovar!
Datscha AB är Sveriges ledande leverantör av webbaserade tjänster för information och analys av kommersiella fastigheter på den svenska, finska och brittiska fastighetsmarknaden. Tjänsten innefattar information om fastigheter, hyresnivåer, fastighetsbestånd samt möjlighet till simulering av marknadsvärden. Datscha har över 1000 företagskunder, varav de flesta är verksamma i finans- eller fastighetsbranschen. Datscha ägs av Real Capital Analytics.
Är du en strukturerad och serviceinriktad person med erfarenhet av Salesforce? Vill du axla en central roll i ett bolag som ligger i framkant inom PropTech branschen? Vi på Datscha växer och letar nu efter en Sales Operations!
Vad kan vi erbjuda dig?
Datscha är en världsledande leverantör av information och analys av kommersiella fastigheter. På Datscha tror vi på ett nära samarbete. Vi drivs av innovativa, energirika och engagerade medarbetare. Genom att dela med oss av kunskap till varandra bidrar vi tillsammans till vår framgångsresa. Att vi har kul ihop och trivs tillsammans är grunden till att vi har nöjda kunder.
Vi erbjuder dig en grundlig introduktion och konkurrenskraftiga villkor. Datscha är ett bolag med entreprenörskänsla men med tryggheten av att vara en del av en stor koncern då Datscha ägs av Real Capital Analytics (RCA).
Om rollen
I rollen som Sales Operation kommer du att bli en viktig länk mellan försäljning och finansteamet där ditt ansvar blir att driva och säkerställa kontrakt, fakturor och diverse finansiell information i Salesforce. Vidare blir ditt uppdrag att se till att processer implementeras och utförs på ett skickligt sätt, i slutändan för att hjälpa till att maximera teamets prestanda. Detta innebär att följa upp, hjälpa, coacha och samordna med de kommersiella teamen dagligen. Rollen innehåller såväl återkommande administrativa arbetsuppgifter som ad hoc arbete, vilket kräver hög planerings- och prioriteringsförmåga. Tjänsten är omväxlande och du kommer arbeta högt och lågt mot såväl interna som externa kontakter.
Du förväntas skapa en god förståelse för våra processer och system för att förutse behovet och erbjuda lösningar. I rollen måste du därför vara detaljorienterad och processfokuserad samt en god lagspelare.
Vidare kommer du ansvara över:
• Skapa rutiner för kvalitetskontroll för att kontrollera datainmatning
• Identifiera fallgropar i processen och skapa lösningar för detta
• Utveckla dagliga processer, avstämning och instrumentpaneler som hjälper till att hantera det jämna flödet av godkännande av kontrakt och generering av faktura
• Säkerställa datainkorrektion på kontrakt och fakturor
Bakom dig står ett team av engagerade kollegor som stöttar dig i ditt arbete. Du kommer att vara en del av finansteamet och ha tätt samarbete med kollegor såväl i Stockholm som i Finland och England. Du rapporterar till CFO.
Vem söker vi?
Du kommer att ges en hel del frihet och ägande eftersom detta är en ny position. Tidigare erfarenhet och kompetens är mycket viktigt, men det som betyder mest är attityden och strävan att verkligen skapa en effekt. Som person ser vi därför att du är noggrann, strukturerad och effektiv i ditt arbete. Vi söker dig som är detaljorienterad med fallenhet för data och siffror och som har förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt. Du är en serviceinriktad person och har förmåga att anpassa din kommunikation i både tal och skrift till din motpart. Vidare har du en god samarbetsförmåga och är en team player som är med och skapar god stämning inom teamet och bjuder på dig själv. Tjänsten kräver stor grad av självständigt arbete och det är därför viktigt att du är initiativrik, lösningsorienterad och flexibel.
Vi ser även vi att du har:
• Eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Mycket goda kunskaper i Salesforce
• Minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst
• Kunskap eller erfarenhet av att skapa försäljningsfakturor
• Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska
• Kunskaper inom NetSuite och Docusign, ses som meriterande
Övrig information
• Start: Enligt överenskommelse
• Placering: Stockholm
• Anställningsform: Heltid, 100 %
• Arbetsgivare: Datscha
Jag är intresserad! Hur kommer jag vidare?
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Interim & Recruitment. Vi ser fram emot att höra från dig!