OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: 176479
Org: Siemens Industrial Turbomachinery AB
Placering: Finspång
Hos Siemens 370 000 medarbetare i 190 länder finns kunskap och kompetens att utveckla innovativa produkter, lösningar och tjänster inom områdena infrastruktur, industri, energi, hälso- och sjukvård. Med världens största miljöportfölj bidrar vi dessutom till en hållbar framtid. I Sverige har Siemens funnits sedan 1893. Vi är idag drygt 4500 medarbetare på ett 40-tal orter och söker ständigt efter nyfikna och öppna kollegor. Kanske precis som du?
Sales & Operations Planner, Siemens Industrial Turbomachinery AB, Finspång
Servicedivisionen verkar i en tid av volymtillväxt och förändring. En samsyn och en koordinering av Service funktioner och aktiviteter ger ökade förutsättningar för att effektivt och flexibelt möta våra kunders behov; via fungerande material- och resursförsörjning, hög leveranssäkerhet samt reducerade ledtider.
Till Supply Chain inom Service söker vi nu en person som ska driva utvecklingen av den övergripande affärsprocessen för sälj- och verksamhetsplanering (Sales & Operations Planning, ?S&OP?). Primärt fokus för tjänsten är att utveckla och driva arbetet med att ta fram och implementera processen för sälj- och verksamhetsplanering, ett system för säkerställande av att aktiviteter i funktioner för sälja/leverera, budget/prognos är koordinerade och har samsyn vad gäller balansering av tillgång och efterfrågan av material och resurs. Supply Chain-avdelningen är idag 60 personer.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Integrera och driva anpassning av befintliga relevanta subprocesser inom Service.
Utveckla områden som idag saknas samt att säkerställa samband med motsvarande processer på nyförsäljningssidan.
Samarbete såväl organisatoriskt både inom Service och Nysidan, som funktionellt genom hela kedjan från försäljning till leverans.
Presentera resultat och beslutsunderlag för Service ledning.
Vad krävs av mig?
Du har en akademisk examen alternativt likvärdig kompetens förvärvad genom erfarenhet.
Du har sannolikt jobbat ett flertal år inom samma företag, kanske som verksamhetsutvecklare för större funktionsövergripande projekt, inom Supply Chain-organisationer eller som verksamhetscontroller.
Erfarenhet och förståelse av sälj- och verksamhetsplanering, implementering och drift, är meriterande.
Att kunna se helheter, arbeta med systemmodulering och ha lätt för strukturer och processer är viktigt. En stark analysförmåga och att driva idéer hela vägen till implementering, är utmärkande för dig.
Att du också är en utvecklad kommunikatör och har lätt för att jobba över funktionsgränser med olika organisationsnivåer samt globalt, är en självklarhet i detta arbete.
Vad kan Siemens erbjuda mig?
Siemens finns i 190 länder. Vår globala närvaro märks i ditt dagliga arbete. De flesta medarbetarna på Siemens har daglig kontakt med kunder, leverantörer eller andra Siemenskollegor från världens alla hörn. Är du intresserad av att jobba internationellt och bygga upp ett stort globalt kontaktnät finns det stora möjligheter på Siemens.
Hur ansöker jag?
Om du tycker att detta låter intressant och vill ha ytterligare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Kristina Stockberg, 0122-88 79 70, 0768-05 78 49 eller Soja Olson, HR, 0122-88 77 60, 0725-11 02 39. Vi ser fram emot din ansökan senast den 7 september, 2014. via siemens.se/jobb, ref. nr 176479
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Patrick Whebi
Rekryterare Soja Olson
070-511 02 39
Unionen Christine Lindström
0122-81728
Sveriges Ingenjörer Dick Kindåker
0122-82176
Ledarna Jan Lundgren
0122-81233
Metall Kenth Gustavsson
0122-81525
Level Sissel Pettersen
08-120 50 400
Level Christian Smith
08-120 50 400
Rekryterande Chef Nadja Håkansson
0122-887 316
Unionen Christine Lindström
0122-817 28