Sales Operations Specialist till Dun & Bradstreets

Sales Operations Specialist till Dun & Bradstreets

Arbetsbeskrivning

Just nu letar Dun & Bradstreets efter en erfaren Sales Operations kollega som kommer stötta den nordiska säljorganisationen i rollen som Sales Operations Specialist under ett föräldravikariat på ungefär 10 månader. Du kommer att arbeta med deras kunders leverantörsbedömning av Dun & Bradstreet och koordinera och strukturera arbetet i Norden. Du blir en del av deras Nordiska Sales Operations team men arbetar även dagligen nära Dun & Bradstreeets kollegor runt i världen. I det Nordiska Sales Operations teamet kommer du att ha i uppdrag att stötta sälj och förbättra deras kommersiella processer på Nordisk nivå.

De kallar funktionen RFI Support (RFI Request for Information) och det är en avgörande del för D&B:s försäljning och viktig del i kundens köpprocess. Deras kunder vill och ska känna sig trygga med D&B som leverantör.

I den här rollen kommer du bland annat:

• Besvara kundens förfrågningsunderlag inom kundens önskade tidsram
• Koordinera input från flertalet stakeholders till exempel IT Security, Legal, Compliance, Product, Sales, Sustainability, Tech med mera
• Utvärdera kommersiella, legala och säkerhetsperspektiv och identifiera eventuella risker
• Skapa ett bibliotek av kunskapsdokument och säkerställa att vi jobbar med förändring på bästa sätt i processen
• Hjälpa till i arbetet att definiera och implementera ett arbetssätt för Norden tillsammans med din ledare och vårt globala RFI team
• Få god översikt över verksamheten och därigenom kunna identifiera förbättringsområden och hjälpa till att driva dessa vidare
• Delta vid kundmöten vid behov

För att lyckas väl i denna roll tror vi att du har:

• Erfarenhet från Projektkoordinerande roll.
• Kan sätta sig in i och förstå informationssäkerhetsfrågor och -risker.
• Har goda kommunikationskunskaper i både svenska och engelska.
• Resultatorienterad och en problemlösare. Du tycker om att ta reda på information och trivs bra med administrativa uppgifter. Du är både kvalitets- och affärsorienterad.
• Vi vill gärna hitta en kollega som är en sann teamspelare som inte tvekar att hjälpa en kollega när det behövs.
• Har relevant erfarenhet eller en utbildning inom juridik, ekonomi, systemvetenskap eller administration.

Låter detta Intressant?

Startdatum: 12 December

Plats: Frösunda/hybrid

Vi jobbar med löpande urval så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 5 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 23 december 2022

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Mötesbokare

1 november 2024

Sales Support

Sales Support

31 oktober 2024

Säljtekniker

Säljtekniker

30 oktober 2024

Tender and Sales support specialist

Tender and Sales support specialist

29 oktober 2024