Sales & Order Administrator

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Sales Order Administrator till vår kund SAMSUNG!
 
Om rollen: 

I den här rollen kommer du att vara Samsungs nyckelperson som kopplar samman punkterna mellan leverans och försäljning för att säkerställa ett smidigt informationsflöde och hålla kunderna nöjda. Detta innebär att säkerställa ett professionellt informationsflöde från supply-teamet i Nederländerna, hela vägen till kunderna. Du kommer att ha nära samarbete med både kunder och interna avdelningar.

I rollen kommer du bl.a: 
Säkerställa att kunderna vet så mycket som möjligt om deras leveranser, befintliga lagernivåer, lagerförflyttningar mellan lager och utveckla nya förbättrade sätt att stödja kunderna på. 
Bygga relationer med både ditt team och kunderna för att säkerställa att alla är i linje med rätt produkter på marknaden genom prognoser och uppföljning med statistik tillsammans med din SCM Team Lead.
Hantera både korttidsprognoser, beställningar och prisinformation till kunderna.
Du kommer att övervaka leveranssituationen tillsammans med din SCM Team Lead för att säkerställa överensstämmelse mellan prognoser och beställningar i SAP och det interna Supply Chain Management-systemet.
Du kommer även vara en del av kundservice och stödja SENA Climate Solutions ledningen, genom att följa upp kundservice-relaterade frågor och ämnen.

 
Om dig: 
 

Goda kunskaper i Excel, Pivot och Vlookup.


Erfarenhet av order/logistik/tull och SAP är önskvärt.


Flytande i både svenska och engelska.


Strukturerad, effektiv och ha ett öga för detaljer.


Ha goda sociala och kommunikativa färdigheter.


Du gillar kundservice och att få kunden att känna sig nöjd.


Du behöver vara driven, självsäker i dina förmågor, självständig och mogen.


Övrigt:

Tjänsten är på heltid (40h/v) på Samsungs kontor i Stockholm.
I rollen blir du anställd som konsult hos oss på NXT Interim.

 
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2024
  • Ansök senast: 15 juli 2024

Liknande jobb


Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024