OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Built to Last. Tre enkla ord som beskriver våra produkter, vårt företag, vår kultur… vår framtid. Som en ledande global leverantör av navigationslösningar strävar vi efter att tillverka överlägsna produkter för bilar, flyg, sjöfart, utomhusaktiviteter och sport som är en grundläggande del av våra kunders liv.
https://youtu.be/CcBgsY5TnoY
Garmin har över 16 000 anställda på 82 kontor runt om i världen, ett av de kontoren ligger i Billdal utanför Göteborgdit vi nu söker en ny Sales & Product Coordinator för EMEA. I rollen har du kontakt med kollegor över stora delar av världen med den gemensamma nämnaren att det ska vara kul att gå till jobbet och att ingenting är omöjligt.
Ditt nya jobb
I rollen som Sales & Product Coordinator blir du en central och viktig support för regionen (EMEA). Du är den naturliga kontakten vid frågor gällande prisstrukturer, budgetmallar eller annan information från affärssystemet (Oracle). Du har kontaktytor över hela EMEA där du agerar spindeln i nätet genom att supportera vår försäljningsorganisation i EMEA.
Du är delaktig i planering av interna ledningsmöten där du också medverkar, tar anteckningar och ser till att allt fungerar.
I rollen ligger följande arbetsuppgifter:
• Underhålla och kommunicera våra prislistor och produktlivscykel-dokument tillsammans med EMEA Product Managers
• Planera och samordna olika försäljnings- och produktmöten, ta anteckningar och skicka ut protokoll
• Samla in och sammanfatta olika uppgifter/data från kontoren i regionen
• Stödja och samordna olika projekt inom Garmin
• På efterfrågan skapa och samla in rapporter
• Underhålla säljavdelningens SharePoint-sida
• Organisera och hjälpa marknad- och försäljningsledning med förberedelser och genomförande av interna möten
• Underhålla, uppdatera och förbättra administrativa processer och arbetsdokument.
Vem är du?I rollen som Sales & Product Coordinator letar vi efter dig som har den unika mixen av struktur, flexibilitet och glädje. Du har lätt för att skapa relationer med andra och har en inbyggd servicekänsla som driver dig att alltid hitta lösningar på problem. På Garmin går det fort och vi behöver dig som har förmågan att strukturera ditt arbete och vara det koordinerande stöd som verksamheten behöver. Du har en god kommunikativa förmåga vilket för oss innebär att du både kan förmedla och ta emot ett budskap med olika motparter.
Du har minst fem års erfarenhet av en liknande roll i en internationell miljö, gärna i en säljorganisation. Du har erfarenhet att jobba med administrativt stöd på ledningsnivå och med många kontaktytor där variationen på arbetsuppgifter är stor. Du har i tidigare roller samlat på dig erfarenheter att tids- och projektleda både dig själv och andra. Dina kunskaper i Officepaketet är goda och i synnerhet Excel och du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.Meriterande är även B-körkot och kunskaper i Oracle.
Kort om GarminNär du arbetar på Garmin jobbar du med det du brinner för. Hos oss kan du använda dina intressen i ditt arbete för allt från tester av fiskeutrustning till träningspass. Det finns många sätt att använda våra produkter på och få utlopp för dina passioner.
Vår företagskultur grundar sig på uppriktighet, integritet och respekt för butikspartner, kunder och affärspartner. Våra butikspartner strävar i allt de gör efter att ge bästa möjliga service till alla kunder och andra butikspartner genom att göra enastående insatser och uppnå utsatta mål. Läs gärna mer på vår hemsida.
Nyfiken?Den här rekryteringen genomförs i samarbete med Wise Professionals/The Pace. Du kommer att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Martin Jerrskog på martin.jerrskog@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då dessa hanteras löpande.