OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sales Product Engineer till Swisslog – en marknadsledande aktör inom automationslösningar
Om företaget
Swisslog
Swisslog är en global leverantör av integrerade logistiklösningar för lager, distributionscentraler och sjukhus. Vi är specialister inom branschspecifika lösningar och erbjuder ett brett spektrum av tjänster, system och produkter. Huvudkontoret ligger i Schweiz och organisationen har ca 2500 anställda i mer än 20 länder och kunder i mer än 50 olika länder.
Swisslog Pallet Technology Center
Swisslog Pallet Technology Center (PTC) i Boxholm utvecklar, producerar och levererar automatiska staplingskranar (Vectura) och transportörer (ProMove) inklusive PLC- och PC-baserade styrsystem för kvalificerade tillämpningar inom distribution och tillverkning. Våra produkter installerar vi och idrifttar ute på site världen över. Antalet anställda är ca 150.
Om våra produkter
Vectura Pallet Crane
Utvecklas, designas och produceras i Boxholm. Vår kranfamilj består av kranar på upp till 50 meter som produceras i moduler om 10 meter. Se mer på http://www.youtube.com/watch?v=71gL1FF1H2E
Swisslog ProMove Pallet Conveyor System
Utvecklas och designas i Boxholm, produceras i Kuna och Tjeckien. Se mer på
http://www.youtube.com/watch?v=hnH4ElDXkOk
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Project Engineer deltar du aktivt i säljprocessen och fungerar som tekniskt stöd till säljprojektledare och våra Swisslog-regioner genom hela försäljningskedjan. Du ska genom internt och externt samarbete medverka till att hitta de bästa och mest priseffektiva lösningarna. Du ska vidare initiera och vara delaktig i förbättringsåtgärder.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av att granska, bekräfta och föreslå tekniska lösningar, beräkningar samt layouter. Du kommer att fungera som länk mellan säljprojektledarna och våra olika tekniska avdelningar,
Vidare kommer du vara delaktig i utbildningar om företagets produkter.
Tjänsten innefattar uppskattningsvis ca 10 resdagar per år.
Din profil
Du har en högskoleexamen eller civilingenjörsexamen inom maskin- eller elektroteknik, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har lätt för att uttrycka dig på engelska, både i tal och i skrift. Du har övergripande teknisk kunskap och goda kunskaper i AutoCad och i Officepaketet, särskilt Excel. Har du erfarenhet inom sälj/marknad med inriktning B2B av industriprodukter, är detta starkt meriterande.
Som person är du driven, har ett brinnande teknikintresse och strävar hela tiden efter nya kunskaper. Du är kreativ men har samtidigt en analytisk och strukturell förmåga.
Vidare besitter du en hög social förmåga, uppskattar kundkontakter och trivs i att verka i internationell miljö.
Du är en utpräglad teamspelare men har heller inga problem att arbeta självständigt när så krävs.
Ansökningsförfarande
Du söker tjänsten via vår hemsida www.industrikompetens.se. Urval och intervjuer kommer att göras löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor angående tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare Patrik Funke 013-32 94 22
Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman
Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23