Sales representative till ett av Europas ledande textilserviceföretag

Sales representative till ett av Europas ledande textilserviceföretag

Arbetsbeskrivning

Är du en vass säljare som lockas av att vara med på en häftig resa inom textilservicebranschen? Nu har du chansen att bli en viktig kugge på resan att expandera Lindström tillsammans med andra drivna, målmedvetna och kundfokuserade säljare!

Om Lindström

Med ett brett utbud av servicelösningar, från arbetskläder, skyddskläder, mattor, restaurang- och hotelltextilier till absorptionsmattor och torkdukar för industrin är Lindström är ett av Europas ledande textilserviceföretag. Lindströms heltäckande service inkluderar behovsanalys, inköp, lagerhållning, uthyrning, tvätt och efterbehandling, leveranser, ersättning, och slutligen återvinning. Med ett stort kundfokus och med ett aktuellt och miljövänligt erbjudande når Lindström en bred målgrupp.

Om tjänsten

Lindström Services söker nu efter en Sales Representativ inom affärsområdet Arbetskläder. Rollen innebär fullt säljansvar mot Stockholmsregionen och du kommer därför ha stor möjlighet att påverka Lindströms expansion i berörd region. Som Sales Representative har du en bred och varierad roll där du ansvarar för säljprocessens alla delar; från prospektering och nykundsbearbetning till att hålla fysiska eller digitala kundmöten. Du arbeta säljinriktat för att hitta lönsamma affärsrelationer där ditt huvudfokus kommer vara nykundsbearbetning men även att vårda och utveckla befintliga kundrelationer. Du blir en del av ett engagerat och hjälpsamt team där alla strävar mot gemensamma mål.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som startar med en provanställning direkt hos Lindström. Du utgår ifrån Stockholm och kundbesök förekommer inom Stockholmsregionen.   Du arbetar kontorstider under vardagar och det finns möjlighet att arbeta både från kontoret i Stockholm samt hemifrån.

Om dig
Som person ser vi att du har god kommunikationsförmåga, är resultatdriven och gillar utmaningar. Du kommer delvis bygga upp din egen kundkrets vilket kräver att du är målinriktad och driven i uppgiften att ta dig an marknaden - med ett starkt erbjudande och ett hjälpsamt team i ryggen.  Du är duktig på att planera och genomföra kund- och säljaktiviteter samt tycker om att arbeta mot uppsatta mål. Du drivs av möten med människor, lönsamma affärer och långsiktiga kundrelationer.

Ett stort plus att du har tidigare erfarenhet av försäljning, är lösningsorienterad med en positiv anda oavsett utmaning!

För tjänsten krävs att du: Tidigare erfarenhet av försäljning - men med rätt inställning kommer du långt!
Har B-körkort (tjänstebil ingår)
Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du: Har erfarenhet av försäljning mot tillverkningsindustri, livsmedel, vård och omsorg.

Vi kommer att behandla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. På grund av GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mejl, så ansök till tjänsten via vår hemsida.

Om du har några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Louise Hellberg på louise.hellberg@barona.se

I den här rekryteringsprocessen samarbetar Lindström med Barona.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindström Services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 26 juni 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

Brf-utvecklare ekonomi

Brf-utvecklare ekonomi

13 november 2024

22 november 2024