OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvalitet, kundservice och långsiktighet. Så beskrivs bäst YSDS och vad de vill tillföra den annars traditionella logistikbranschen. Här får du möjlighet att arbeta i en ung och snabbfotad organisation med stor kompetens om hur man löser sina kunders transportbehov. Oavsett om det är frakt av läkemedel i viss temperatur till andra sidan jorden eller om det är medicinteknisk utrustning som måste vara hos en kund i Tyskland kl 08:00 dagen efter, gör man allt för att tillgodose sina kunders önskemål.
OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET
YSDS är ett internationellt företag med fokus på specialtransporter inom specifika branscher. Företaget är grundat i Sverige, är privatägt och har kontor i 8 länder. Medarbetarna är företagets viktigaste resurs och entreprenörskänslan är påtaglig. Man gör verkligen det lilla extra inte bara för att lösa kundernas behov, utan även för att säkerställa att allt går som planerat, hela vägen fram till leverans.
I rollen som Sales Representative arbetar du tätt tillsammans med övriga funktioner i organisationen. Du kommer att arbeta mot branscherna Life Science samt Specialty Logistics(IT/Industri) och dina tjänster kommer att vara en viktig pusselbit i dina kunders affärer, ibland till och med livsavgörande. Du kommer att rapportera till regionschef men ha nära samarbete med personer i ledande befattning inom bolaget för att säkerställa din och dina kunders framgång.
Läs gärna mer om YSDS här
DU ERBJUDS
Att arbeta på ett attraktivt och snabbrörligt företag där bolagets värderingar genomsyrar kulturen på ett tydligt sätt.
Möjlighet att vidareutveckla dina befintliga kunskaper inom försäljning, både transaktionell och strategisk.
Äga kundsamarbeten genom hela kundresan, från lead till avtalskunder.
Goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget på nationell såväl som internationell nivå.
EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER
Arbeta med nykundsbearbetning; prospektera, boka, träffa, vårda och utveckla samarbeten.
Ha kontakt med befintliga nyckelkunder och tillämpa daglig kundvård med allt vad det innebär.
Säkerställa en långsiktig kontakt och dialog med kunder i syfte att utveckla befintligt samarbete genom rådgivning och merförsäljning.
Representera företaget på mässor och event.
VI SÖKER DIG SOM
Har något eller några års erfarenhet av uppsökande tjänsteförsäljning inom B2B.
Har en eftergymnasial utbildning.
Behärskar Officepaketet och har god vana av att arbeta i CRM-system.
Har B-körkort.
Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.
Har förmågan att inge stort förtroende genom konsultativt arbete i kundrelationer.
DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR
Relevant erfarenhet av transport- och logistikbranschen sedan tidigare.
Erfarenhet av försäljning mot IT- och läkemedelsbranschen sedan tidigare.
SOM PERSON TROR VI ATT DU HAR/ÄR
Självgående. Du arbetar effektivt mot uppsatta mål och deadlines och tar stöd där det behövs.
Problemlösande. Kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem.
Orädd. Att ställas inför nya situationer är inget du räds, likaså är du bekväm med att skapa nya relationer både internt och externt.
En hög energinivå. Du ger mycket mer än du tar helt enkelt.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Q1 2022
Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider.
Plats: Stockholm
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
För frågor är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare på fredrik@kraftsam.se