Sales & Service Coordinator inom handelshus

Arbetsbeskrivning

Kunden är en del av en växande bransch inom pappersindustrin. Företaget är ett försäljnings-och marknadsföringsföretag som hjälper tillverkningsföretag att sälja sina produkter vidare. De är specialister på att hjälpa företag att hitta och få tillgång till import av högkvalitativa och innovativa industriprodukter.

Vi söker för kunds räkning en konsult som kommer till en början att jobba cirka 8 timmar per vecka. Tjänstens sysselsättningsgrad kan komma att öka under tid, men kommer fortsatt vara på deltid. Uppdraget förväntas vara på minst 6 månader med stor chans till förlängning.

Vad blir ditt uppdrag?

Du kommer att få arbeta i en internationell miljö med kontakter över hela världen. Tjänsten innebär att självständigt arbeta med egna ansvarsområden. Dessa består bland annat av:

Bokning av transporter från lager till kund
Avrop av order till leverantör/speditör
Kontraktsskrivning samt sammanställning från förhandlad affär till kontrakt
Administration av bank och exportdokument
Lösa olika tänkbara problem som kan uppstå logistiskt
Kontakt med leverantör, bank, kund
Uppföljning av kundbetalningar, kreditförsäkring m.m.
Ta emot och skicka kurirbrev med värdehandlingar

Vem är du?

Vi söker dig som har lång gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Vidare har du:

Goda kunskaper om olika leveransvillkor såsom CFR, FCA, FOB, X mill.
Goda kunskaper om olika betalningsvillkor (Ramburs, CAD, Open Credit etc.)
God kommunikativ förmåga
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska då språken används i både text och skrift
Goda kunskaper i hela MS Office Paketet


Det är meriterande om du:

Har kunskaper i franska
Har erfarenhet från handelshus


Som person är du självgående och kan självständigt strukturera upp ditt eget arbete. Vidare är du driven, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta och skapa relationer. Vi ser även att du är noggrann och en har ett flexibelt tankesätt som inte är rädd att ta tag i och hantera olika uppgifter och situationer.





När du blir en av oss 

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är rekryteringsbyrån som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Vi är en del av Wise Group, noterat på Nasdaq Stockholm Small Cap och finns idag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö/Öresund.

Vi präglas av att vara en tillväxtorganisation - vår kultur andas nyfikenhet samt att vi är modiga och professionella i allt vi gör. Hos oss får du vara del av att ständigt utveckla både dig själv och dina kunder.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod i våra kunduppdrag liksom i vår egen rekrytering. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad kompetensförsörjning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Du kan nå mig, Amanda Spejare, på amanda.spejare@wise.se 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 21 april 2022

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024