Sales & Service Manager Sverige till Memira

Sales & Service Manager Sverige till Memira

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en gruppchef till vår Sales & Service-avdelning i Sverige. Här kommer du ha det övergripande ansvaret för en grupp om sju medarbetare - där du till viss del arbetar operativt, men framförallt stöttar, utvecklar och skapar förutsättningar för gruppen till en trivsam arbetsmiljö med goda resultat.

Låter denna roll spännande och utvecklande - tveka inte att söka redan idag!

Arbetsuppgifter

I den här rollen kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, där du ska trivas i att växla mellan att arbeta strategiskt och operativt. Du kommer att ha personalansvar för en grupp medarbetare som arbetar med både inkommande samt utgående samtal och mejl gällande service och försäljning till våra kunder och patienter. Därav kommer du ha både kundtjänst och försäljning som fokusområden - där du sätter upp mål och jobbar aktivt för att båda delarna ska fungera på ett bra sätt.

I rollen ingår bland annat att:

- Dagliga drift av inkommande och utgående telefoni

- Schemaläggning och planering

- Utveckling och coaching så ditt team levererar mot företagets och teamets mål

- Förbättringsprojekt gällande bland annat system, rutiner och processer

- Superuser i vårt telefonisystem Natterbox

Vi strävar alltid efter att utvecklas, så viktigt i din roll är att ta initiativ till förbättringar och utveckling inom ditt arbetsområde och Memira som bolag. Du och ditt team har dialog med potentiella samt befintliga kunder och patienter - där det krävs professionalism, trevlig bemötande och en hög servicenivå. Du jobbar i ett tätt samarbete med kollegor i Skandinavien och rapporterar till Country Manager Refractive Sverige.

Vem du är

I den här rollen ska du vara serviceminded och lösningsorienterad samt ha ett stort affärsdriv och resultatfokus. Du ska även vara lyhörd, engagerad och på ett motiverande sätt stötta, utmana och utveckla dina medarbetare och skapa en god sammanhållning och teamkänsla. Vidare ska du ha:

- Flerårig erfarenhet av kundtjänst

- Arbetat med försäljning

- Ha haft personalansvar tidigare

Vi tillhör en internationell koncern varav du ska kunna engelska flytande i tal och skrift. Meriterande är om du har jobbat i Salesforce eller Natterbox tidigare.

Vad vi kan erbjuda

Vi erbjuder en trivsam arbetsplats med en god sammanhållning och trevlig stämning. Som organisation strävar vi alltid efter att ligga i framkant inom flera olika områden, och hos oss har du möjlighet att utvecklas. Våra värdeord är engagerad, trygg och handlingskraftig - vilka är egenskaper vi värdesätter högt. Vår atmosfär präglas av glädje, flexibilitet och en can-do-attityd.

Placering: I nybyggda lokaler i Solna, Hagastaden

Omfattning: Heltid

Anställningsform:
Tillsvidareanställning, som inleds med 6 månaders provanställning

Start:
Omgående, med hänsyn till uppsägningstid

Sista ansökningsdag är den 15 oktober. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Läs mer på vår karriärsida genom att klicka här www.memira.se/jobb (http://www.memira.se/jobb).

Memira Eyecenter har ett komplett erbjudande inom synkorrigering och ögonsjukvård. Vi har samlat ögonläkare, kirurger, specialutbildade optiker, ortoptister och sjuksköterskor som jobbar tätt tillsammans på någon av våra 66 kliniker. Vi är Skandinaviens ledande aktör inom ögonlaser och linsbyten och nu växer vi snabbt inom ögonsjukvård, både offentligt och privat finansierad. Memirakoncernen omsätter idag ca 800 MSEK och är ca 300 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Nederländerna. Memira Eyecenters är ”the eye partner for life” genom att samla allt för ögat under ett och samma tak och att driva utvecklingen inom ögonvården.

Nu finns din chans att vara med på resan!

Läs mer på www.memira.se (http://www.memira.se).

Kontaktpersoner på detta företaget

Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Martin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Memira
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2023
  • Ansök senast: 17 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024