Sales Specialist inom SaaS till Visma!

Sales Specialist inom SaaS till Visma!

Arbetsbeskrivning

Älskar du att finna lösningar som hjälper kunden med komplexa flöden i sin vardag? Vill du jobba i en omväxlande roll med stort fokus på kundens behov och verksamhet? Lockas du av att vara del utav en arbetsmiljö med fokus på innovation och flexibilitet? Då kan detta vara rollen för dig!

OM TJÄNSTEN
Som Sales Specialist kommer du att arbeta nära Key Account Managers som rådgivare inom driftstjänster och mjukvara. Rollen innebär att bidra i försäljning av deras produktsuite med tjänster inom HR, lön och ekonomi som vänder sig till kunder inom offentlig sektor. I rollen kommer du även att vara expert på de tekniska frågorna kring applikationerna. Du kommer att översätta behov och kommunicera dessa till drift- och utvecklingsavdelningen.

ARBETSUPPGIFTER
- Nära samarbete med Key Account Managers och hjälpa de med produktrelaterade frågor
- Vara expert i kundcase, kravspecifikation och upphandlingar
- Svara på tekniska driftfrågor kopplat till SaaS tjänster
- Medverka i löpande utbildning och föra vidare informationen till konsulter och säljare
- Medverka i upphandlingar
- Ge råd till kunden om lämpligheten av on prem- eller Saas-tjänsten
- Kontinuerligt öka din egna SaaS- och säkerhetskompetens och upprätthålla kunskap om utvecklingen inom området
- Bidra till långsiktiga mål som är en ”SaaS first”-strategi

VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant arbetslivserfarenhet inom SaaS och besitter mycket god förståelse av SaaS från ett tekniskt perspektiv
- Har relevant utbildning inom IT/teknik, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
- Har kunskap och erfarenhet av olika driftformer och driftmiljöer
- Har grundläggande kunskap om IT-säkerhet
- Har erfarenhet inom försäljning och upphandlingar / Ekonomisk kunskap och känsla för affärer och försäljning
- Har förståelse för IT-branschen samt erfarenhet av att visa och presentera IT-lösningar
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift då det kommer att användas i det dagliga arbetet

Som person är du


* Relationsskapande
* Självgående
* Lösningsorienterad
* Noggrann


#

Övrig information


* Start: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med 6 månaders provanställing
* Placering: Remote/Stockholm, Göteborg, Malmö


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024

Account Manager

Account Manager

22 november 2024

Account manager

22 november 2024