Sales Support

Sales Support

Arbetsbeskrivning

Vägen till ditt nästa jobb börjar här!



Nu söker vi en ny talang till sales support för företaget B2B IT-partner,

Är du en person med en vilja att förstå varje kunds önskemål och anpassa din service därefter? Vill du utveckla dina kunskaper inom service, kundsamtal och administrativa uppgifter och samtidigt ha ett givande och roligt jobb? Då har du hittat rätt. Sök rollen som sales support redan idag!


Om vår kund

Vår kund är en återförsäljare av IT till företag. De grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i sin bransch. De är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. Vår kund erbjuder sina kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT.


Om tjänsten

I rollen som Sales Support kommer du att arbeta i kundteam med Account Managers och/eller Key Account Managers, där din uppgift är att stötta dem i de dagliga affärerna.
Arbetet innebär tät kontakt med B2Bs kunder och övriga avdelningar inom företaget i syfte att sälja, registrera och orderhantera i deras interna system. Samt att sätta dig in i affärssystem, villkor, rutiner och arbetssätt. Här har du möjlighet att ingå i ett tight team som har väldigt roligt tillsammans – Eller varför inte fråga en av våra tidigare konsulter?

`B2B är ett spännande bolag, speciellt för mig som kom från en helt annan bransch innan.
Jag har lärt mig otroligt mycket och utvecklas varje dag!
Det är ett stort bolag sett till omsättningen men känns samtidigt som ett härligt familjärt bolag.
Tjänsten i sig gillar jag mycket då man är med i olika delar av bolaget. Dagarna varierar ganska mycket i själva arbetsuppgifterna vilket gör det kul att gå till jobbet varje dag och jag rekommenderar dig att bli vår nästa kollega! “


Arbetsuppgifter omfattas bla av

•Administrera kundernas beställningsportal
•Besvara produktfrågor
•Offerthantering, orderhantering
•Hantera inköp
•Följa upp leveranser
•Garantiärenden och returer
•Kontakt med tillverkare och distributörer för att ta fram aktuella priser och beställningsunderlag
•Kontrollera att leveransfakturorna stämmer med kundorder
•Driva mindre projekt med leveranser av produkter och tjänster
•Arbeta lönapnde med utveckling av arbetsrätt och rutiner


Skallkrav
•Genuint intresse för service
•Erfarenhet från liknande roll som exempelvis säljstöd, orderhantering eller kundsupport
•God svenska och engelska i tal och skrift
•Grundläggande kunskap inom Officepaketet

Meriterande
•Erfarenhet inom försäljning
•Har ett IT intresse
Personliga egenskaper
•Administrativ
•Driven i ditt arbete och personliga utveckling
•Teamplayer
•Kommunikativ

Vad kan vår kund erbjuda dig?
•Familjärt arbetssätt där aktiviteter utanför arbetet är vanligt
•Friskvårdsbidrag
•Utvecklingsmöjligheter inom företaget

Om oss

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.




Villkor

Startdatum: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm
Arbetstider: 8-17
Omfattning: Heltid


Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag för att inte missa chansen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 22 november 2021

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024