Sales Support

Arbetsbeskrivning

Är du en administrativ stjärna som trivs i en roll med flera kontaktytor, nära samarbete med kollegor och en varierad arbetsdag? Gillar du att arbeta lösningsorienterat och ge support till andra? Då ska du höra av dig till oss.
VILKA ÄR VI?
Vi är en kundnära, komplett och rikstäckande leverantör av förpackningslösningar och förbrukningsmaterial. Våra kunder finns bland annat inom tillverkningsindustri, transport och handel. Med spetskompetens och stort personligt engagemang hjälper vi våra kunder att förbättra sin verksamhet och bli lönsammare.
VAD ERBJUDER VI?
Vi ser möjligheter, har kul på jobbet och arbetar mot samma mål. Hos oss är du som medarbetare den viktigaste länken mellan kunder, leverantörer och kollegor. Nu söker vi dig som vill arbeta administrativt med säljsupport.
I rollen som säljsupport ingår du i ett team som har till huvuduppgift att serva interna avdelningar och säljare i organisationen. Som säljsupport har du en viktig uppgift där du bidrar till att våra säljare kan maximera antalet kundbesök. Du är också en kompletterande kontaktperson för våra kunder.
Vidare kommer du att arbeta med att:
Ta fram priser, beräknings- och beslutsunderlag, rapporter, statistik och material samt sammanställa offerter.
Ha kontakt med leverantörer, lägga beställningar och bevaka dessa avseende priser och leveranstider.
Skapa och underhålla avtal, kundregister och priser.
Bidra till marginalförstärkning genom att analysera och bearbeta avtal.
Hantera inkommande ärenden, reklamationer och krediteringar.
Ha daglig kontakt med leverantörer och interna avdelningar kring kredit- och logistikfrågor, produkter och sortiment.
Delta i interna förbättringsprojekt.

DETTA KAN DU
Vi söker dig som har minst 3-årig gymnasiekompetens.
God datavana är ett krav.
Vi tror att du har tidigare erfarenhet från försäljning och säljsupport.
Det är meriterande om du tidigare har jobbat i SAP.

DETTA ÄR DU
Rollen passar dig som gillar ett högt tempo, är strukturerad och bra på att planera. Du har en god administrativ och kommunikativ förmåga, är lyhörd och serviceinriktad. Du är analytisk, noggrann och har ett öga för lösningar. Som person ser du till teamets insats samtidigt som du arbetar självständigt och trivs med att driva arbetsuppgifter på egen hand.
BRA ATT VETA
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Placering i Mölndal.
För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerande rekrytering använder vi oss av tester i urvalsprocessen.
Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pacudo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2022
  • Ansök senast: 16 april 2022

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024