Arbetsbeskrivning
Vi på Nordic Nest Group befinner oss just nu på en fantastiskt spännande resa mot att skapa världens bästa kundupplevelse, bygga världens mest motiverade team och driva världens mest lönsamma retailer. Med våra fyra varumärken Nordic Nest, Svenssons, KitchenTime & Lightshop driver vi E-handel i flera länder samt har fem butiker i Sverige; en i Lammhult, en i Malmö, en i Göteborg och två i Stockholm.
Nu finns en möjlighet att vara med på resan och bli en del av vårt team i rollen som Sales Coordinator! Så, drivs du av försäljning, e-handel och att ständigt arbeta för att förbättra kundupplevelsen? Då kan detta vara rätt utmaning för dig!
Vad innebär rollen? I rollen som Sales Coordinator arbetar du med prissättning samt analys, optimering och kvalitetssäkring av våra sajter. Det innebär att du aktivt arbetar för att utveckla och förbättra försäljning, marginal och kundupplevelsen på sajt. Du jobbar även för att öka vår konvertering samt för att förbättra köpupplevelsen genom att förenkla för våra kunder att navigera och handla på sajt.
Som Sales Coordinator spenderar du mycket tid på merchandising på sajt, prissättning och att analysera och förenkla för våra kunder att hitta och handla. Du kvalitetssäkrar dina sajter och hittar detaljerna i varje del av köpresan som kan förbättras eller att ta bort hinder för kunderna. Du har ett nära samarbete med Sales Lead, och är tillsammans med Sales Lead drivande för utvecklingen av de sajter ni jobbar med.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att;
Skapa, underhålla och utvärdera produktlistningar.
Aktivt jobba med optimering och merchandising av alla sidor på dina sajter
Analysera konvertering och beteende på alla sidor på dina sajter
Arbeta med våra sökmotorer; analysera beteende, skapa synonymer och hitta potential för förbättringar
Analysera sökbeteende inom vår kategori utanför sajten för att hitta vad vi kan förbättra och förtydliga
Optimera prissättning, arbeta med analys, prisfiler och enskilda produkter
Administrera kampanjer via pristyper och produktlistningar
Validera produktmatchningar och uppdatera prislistor
Ansvara för att skapa, schemalägga och följa upp nyhetsbrev
Vem är du? För att lyckas i rollen är du en person som drivs av försäljning. Du trivs i en koordinerande roll där du arbetar omväxlande med flera uppgifter parallellt, har ett strukturerat arbetssätt samt god förmåga att prioritera även i ett högt tempo. Vidare är du tävlingsinriktad och tvekar inte att lägga i en extra växel, kavla upp ärmarna och få jobbet gjort i perioder av högt tryck.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du trivs i en roll där du arbetar mot tydliga mål och resultat. Du har utmärkt kommunikationsförmåga då du kommer ha tätt samarbete med kollegor internt såväl som dialog med externa parter.
Det är viktigt att du har förmåga att arbeta självständigt och vågar utmana våra arbetssätt genom att testa nya saker i syfte att på bästa möjliga sätt föra oss närmre våra bolagsmål. Vidare är du nyfiken, drivs av utveckling och vill alltid lära dig nya saker.
För att lyckas i rollen ser vi även att du har lätt för att lära dig nya system och har goda kunskaper i Office-paketet. Har du erfarenhet av att jobba i Excel är det meriterande men inget krav. Du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då kommunikation kommer att ske på båda språken både internt och externt.
Är du redo att bli en del av teamet?Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start snarast enligt överenskommelse. Vi jobbar tillsammans på plats på vårt härliga huvudkontor i Kalmar!
Vi tror på en kombination mellan personliga egenskaper och tidigare erfarenheter till denna roll, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas snarast. Så vänta inte med att skicka in din ansökan -vi ser fram emot det!
För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Ann Korzonek, Head of Sales Support, på ann.korzonek@nordicnest.com
VÄLKOMMEN HEM!