Arbetsbeskrivning
Sales & Support - Clas Fixare AB, Stockholm
Clas Fixare brinner för att förenkla vardagen i varje hem genom att erbjuda små och stora hantverkstjänster till privat-och företagskunder över hela Sverige. Vi är ett 100% helägt dotterbolag till Clas Ohlson med en tydlig vision: att skapa ett schysst och modernt hantverksbolag med engagerade kollegor och nöjda kunder.
Nu söker vi en kollega till vår avdelning Sales & Support.
Trivs du i ett varierande arbete med många kontaktytor samt med service och försäljning som inslag kan det här vara en rolig och utmanande tjänst för dig!
Tjänsten är en tillsvidareanställning som gärna ska tillsättas omgående, på Clas Fixare tillämpar vi alltid en provanställning på sex månader.
Tjänsten är på plats i centrala Stockholm med möjlighet att jobba remote enstaka dagar vid behov.
Ansvarsområden:
Din uppgift är att stötta Clas Fixares kunder och hantverkare vid offerering, koordinering samt eftermarknadshantering av våra tjänster. En del av tjänsten handlar om att säkra upp merförsäljning, både i kundbokningssamtal och i utåtriktade aktiviteter till potentiella kunder.
Vi erbjuder:
Anställning i ett företag som vill bygga branschens bästa hantverksbolag.
Ett roligt arbete där din kompetens inom service och försäljning blir väldigt viktig.
En härlig arbetsmiljö och ett gäng glada, professionella och fartfyllda medarbetare.
En platt organisation där medarbetare och kunder är i fokus.
Afterwork och andra sociala aktiviteter.
Personalrabatt på Clas Ohlson med 20%.
Den vi söker:
Du har lätt för att kommunicera med kunder och kollegor, du brinner för att ge god service samt har lätt för att sälja in företagets tjänster. Du är duktigt på att vara spindeln i nätet och trivs med att ha många processer igång. Samtidigt förstår du att kunden står i centrum och inser att varje kund har unika behov.
Du vågar fråga kunderna efter ytterligare information när det behövs och du är duktig på att förklara vilka förutsättningar som måste finnas för att tjänsten ska kunna genomföras med högsta kvalitet.
Att ta initiativ är inte främmande för dig och du kommer gärna med förslag på lösningar kring hur vi kan förbättra både verksamheten och kundmötet.
Erfarenhet och kompetens:
Du trivs i en föränderlig arbetsmiljö med ett högt inflöde av information.
Du har tidigare arbetet med offerter och försäljning.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
Du är effektiv och strukturerad som person och får mycket gjort.
Du har erfarenhet av kundsupport, rådgivning och koordinering.
Du har erfarenhet av och trivs med att jobba med försäljning.
Du har minst tre års kundrelaterad arbetslivserfarenhet med goda vitsord.
Du har god IT-vana.
Du kommer att arbeta med vår bygg och monterings-avdelning och vi ser gärna att vår nya kollega har erfarenhet inom bygg.
Ansökan:
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut - skicka din ansökan redan idag.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta områdesansvarig Pierre Dahlgren; pierre.dahlgren@clasfixare.se
Vi hanterar inga ansökningar via brev eller e-post. Alla ansökningar till Clas Fixare hanteras konfidentiellt. Genom att ansöka samtycker du till att Clas Fixare AB får nyttja dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet kopplat till detta rekryteringsärende i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Personuppgifter sparas i upp till 24 månader.
Välkommen med din ansökan!