OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.
Vi söker en Sales Support Coordinator till vår division Power Systems.
Då vi har medlemmar i teamet som arbetar i ett större projekt, så är vi i behov av förstärkning. Vi kommer erbjuda dig en visstidsanställning 12 månader med möjlighet till en tillsvidareanställning.
Trivs du med att arbeta administrativt och supportera kollegor? Om svaret är ja, då kommer du att trivas hos oss!
Om tjänsten
Huvudsakliga arbetsuppgifter är inom projekt-administration, Supply Chain, ekonomisk uppföljning och säljsupport.
Ett urval av förekommande arbetsuppgifter:
* Projektadministration
* Projektuppföljning kostnader
* Fakturahantering
* Fakturering kund
* Inköp och leveransbevakning
* Säljstöd inkl. priser, offerter, mallar & dokumentation
Vem är du?
* Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och socialt team-orienterad men som också kan ställa krav och sätta ner foten på ett bra sätt när det behövs.
* Ditt intresse för administration, ekonomi & teknik är stort och du drivs av att se till att det blir rätt.
* Du är serviceorienterad och med din personlighet bidrar du alltid till ett positivt arbetsklimat.
* Som person är du självgående, trygg, prestigelös och har god förmåga att planera och organisera ditt arbete.
* För att trivas i tjänsten bör du tycka om att arbeta i ett högt tempo med varierade arbetsuppgifter.
Erfarenhet:
* Du har en relevant utbildning inom ekonomi, Supply Chain och/eller administration eller skaffat dig motsvarande kunskaper genom ditt arbetsliv.
* Minst 2 års erfarenhet av liknande arbete
* Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
* God vana att arbeta i affärssystem samt goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel. SAP är meriterande
Tjänsten är placerad i Mölndal och du kommer att rapportera till Supply Chain Manager.
Vi erbjuder:
* Varierande arbete i ett spännande bolag med en stark tillväxt.
* Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
* Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.
We Care, We Deliver On Our Promise, We Succeed Together - är våra värdeord, som vi hoppas att du delar med oss.
Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. Vi vet att mångfald är en framgångsfaktor och arbetar för att öka jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats.
Placering: Mölndal
Anställningsform: Visstidsanställning 12 månader
Frågor? Ring Lina Dubow, Supply Chain Manager 0722-395902
Intresserad? Skicka in din ansökan senast 2022-04-02. Urval sker löpande.