OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rizzo Group är en ledande aktör inom väskor, skor och accessoarer i Sverige och Norge med totalt ca 100 butiker. Verksamheten drivs genom de helägda butikskedjorna Rizzo, Accent och Morris, som även finns online, samt avdelningar på NK med ett utbud av egna och externa varumärken.
Rizzo Group söker nu en Sales support manager till huvudkontoret i Stockholm
Vi söker dig som vill utvecklas på ett spännande företag som aldrig står still! Här får du arbeta i ett högt tempo och med varierande arbetsuppgifter. Din insats har stor betydelse och tillsammans med andra engagerade och stolta medarbetare är du delaktig i att skapa framtidens Rizzo. Vi tror på varandra, vi hjälps åt och med en positiv anda har vi kul på jobbet.
Som Sales support manager hos oss är du spindeln i nätet när det gäller att ta fram ekonomiska rapporter och underlag och serva olika avdelningar som försäljning, inköp, marknad och etablering med dessa underlag. Du är den som oavsett vad, kan plocka fram aktuella siffror och har benkoll på KPI er, scorecard, budgetar och olika rapporter. I tjänsten ingår också att arbeta med hyresadministration samt administrera olika avtal kopplade till våra butiker och huvudkontor.
Du besitter förmågan att kunna presentera analyser och rapporter på ett lättbegripligt sätt, både muntligt och genom verktyg som Excel och Powerpoint. Du förstår också vikten av att kunna paketera intern information på ett säljande sätt, för att informationen ska få ett bra fäste i butiksorganisationen.
Då vi är ett litet team är det viktigt att du självständigt kan driva arbetet framåt samtidigt som du bidrar till teamet och hjälper till där det behövs, både med stort och smått.
Du tillhör försäljningsavdelningen och rapporterar till COO.
Dina arbetsuppgifter:
• Ansvara för att ta fram veckovisa butiksrapporter samt sälj- och lagerrapportering
• Göra butiksbudgetar och följa upp nyckeltal kopplade till dessa
• Ta fram olika ekonomiska beslutsunderlag för tex butiksöppningar, butiksstängningar och butiksflytt
• Administrera säljtävlingar, butiksprovisioner
• Momsrapportering för de norska butikerna
• Kontera hyresfakturor
• Avtalsadministration
• Ta fram olika underlag till försäljningscheferna i Sverige och Norge
Vi söker dig som:
• är en stjärna på siffror
• har högsta betyg i Excel
• har en förståelse för affären och utifrån detta tar fram relevanta underlag och analyser
• är analytisk, noggrann och strukturerad
• har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från retailbranschen
• har arbetat tidigare i Qlik
• har ett starkt engagemang och vill bidra med positiv energi
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vårt huvudkontor finns i Garnisonen på Östermalm i centrala Stockholm.
Where can we take you?
Välkommen med din ansökan senast den 22 juli
Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Söderlund
VenueRetail Group