OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
gop är experter inom alla typer av plastmaterial och vi vet vilken nytta de var och en kan skapa för samhälle, företag och privatperson – nu och framåt. I vårt erbjudande ryms både innovativa, egenutvecklade produkter, marknadens starkaste varumärken och kundanpassade lösningar. Våra kunder finns inom bygg, trädgård, entreprenad och industri över hela Skandinavien. Vi arbetar i nära samarbeten med våra kunder så att vårt erbjudande anpassas för den verklighet som de möter varje dag. Det har varit en självklarhet för oss sedan starten 1968. gop är idag drygt 80 anställda och har kontor i Kungsbacka, Stockholm, Oslo och Sorø. Läs mer på www.gop.se
Är du en inspirerande LEDARE med god känsla för service? Då kan detta vara en spännande roll för dig, där du både leder och utvecklar avdelningen och själv deltar operativt med att ge bästa möjliga service till våra kunder.
ARBETSBESKRIVNING
Som Sales Support Manager har du det övergripande ansvaret för att leda och utveckla Sales Support funktionen hos gop. Du skapar de bästa förutsättningarna för att teamet ska lyckas och arbetar metodiskt med mål och uppföljning på grupp- och individnivå. Att effektivisera och förbättra de arbetssätt och processer är också en självklar del av din vardag. Du samarbetar internt med logistik, inköp och försäljning samt stöttar även våra övriga nordiska länder för att säkerställa bästa möjliga service till våra kunder. Då bolagets affärsmodell delvis är säsongbetonat så deltar du själv aktivt i service- och försäljningsarbetet mer under denna perioden. Du har personalansvar för åtta personer vilket innebär uppgifter som coachning, medarbetarsamtal, lönesamtal, målstyrning, uppföljning och utbildning. Du är stationerad på kontoret i Kungsbacka och rapporterar till Nordic Commercial Manager.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med erfarenhet av att arbeta i en liknande roll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av produktbolag vilket gör att du förstår varuförsörjningen. Rollen är mycket varierad vilket gör att vi söker dig som både tycker om att arbeta ”hands on” och tillika strategiskt. Du är en duktig ledare som har förmågan att coacha, inspirera och motivera ditt team till att nå framgång. Tillika är du en driven och engagerad person som tycker om att arbeta i en serviceorienterad miljö där arbetsuppgifterna är mycket varierande. Du har förmågan att agera affärsmässigt i alla sammanhang och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du har en naturlig fallenhet för försäljning och service samt har ett väl utvecklat ordningssinne och en känsla för detaljer som gör att du har lyckats i dina tidigare roller. Du är strukturerad, noggrann och analytisk och har goda IT-kunskaper och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet MS Dynamics. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
DIN PERSONLIGHET
Som person är du positiv och nyfiken, du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget. Du är resultatorienterad, har en stor passion för att utveckla människor och med en känsla för affären. Du är en duktig kommunikatör och har inga problem att ta en dialog, ett utmanande samtal eller en förhandling mot kund. Du är dock ödmjuk i din framtoning, med fokus på människan och har hjärtat på det rätta stället.
ANSÖKAN
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se