Sales Support Parts

Sales Support Parts

Arbetsbeskrivning

Ålö, med sitt varumärke Quicke, är en av världens största tillverkare av lastare till jordbrukstraktorer. Med bolag i 10 länder, fabriker i 4 länder och kunder i mer än 50 länder är Quicke ett självklart val för många kunder inom lantbruk. Vi står för 30 procent av världsmarknaden för lastare inom segmentet för traktorer med motorer över 50 hk. Försäljningen av lastare och redskap uppgick till totalt 2,0 miljarder SEK 2020. Ålö är sedan 2020 en del av JOST Werke AG. Där varumärkena Quicke och ROCKINGER tillsammans utgör Business Line Agriculture. JOST är en ledande global producent och leverantör av säkerhetskritiska system till kommersiella fordonsindustrin med sina starka varumärken JOST, ROCKINGER, TRIDEC och Quicke. JOST sysselsätter mer än 3 500 medarbetare över hela världen och är noterade på Frankfurtbörsen sedan 20 juli 2017.

För mer information om Ålö, besök www.quicke.nu (http://www.quicke.nu)
För mer information om JOST, besök (http://www.jost-world.com/)

Trivs du i en arbetsmiljö där kundens behov står i centrum? Vill du jobba för ett globalt världsledande bolag med huvudkontor i Umeå? Vi driver just nu många spännande projekt för att utveckla vår verksamhet bl.a. e- handel (B2B). Vi söker dig som vill vara en del av ett team med stark framåtanda, drivkraft och ambition - alltid med kundens bästa i fokus.

Om rollen
Som Sales Support Parts blir du en del av After Sales teamet på Ålö och rapporterar till VP After Sales. Tillsammans med teamet får du möjlighet att påverka och ytterligare öka försäljningen av reservdelar. I denna roll kommer du att ha kontakt med olika funktioner inom företaget men även externt. Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Delaktig i ECN/ECR-processen i vårt PLM-system. I processen ingår att parametersätta, lagerföra och prissätta reservdelar i vårt affärssystem Movex.
Stötta våra säljbolag med frågor om reservdelar.
Operativt arbeta med prissättning av reservdelar.

Arbeta med underlag för in- och utfasning av reservdelar.

Tjänsten är tillsvidare med placering på vårt kontor i centrala Umeå.

Din profil
Vi söker efter dig med relevant akademisk utbildning och erfarenhet av arbete med artikeldata i affärssystem. Du har en god vana av att göra beräkningar och analysera dataunderlag samt goda kunskaper i Excel. I rollen är det en fördel om du har erfarenhet av prissättning och lagersaldoberäkningar. Det är meriterande om du har erfarenhet av Movex och Teamcenter. Då vi har engelska som koncernspråk behöver du vara flytande i både tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad och har ett strukturerat förhållningssätt samt uppmärksamhet på detaljer. Du arbetar på eget initiativ och tar ansvar för dina resultat. För att lyckas i denna roll är det viktigt att ha god kommunikationsförmåga och förmåga att bygga långsiktiga relationer. Du drivs av att kontinuerligt utveckla och förbättra processer och arbetssätt.

Verkar detta intressant?
För mer information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef, Lars Nilsson på 090-170646 eller HR Business Partner, Linnéa Östensson på 090-170411. Urval sker löpande, ansök därför med CV och personligt brev så snart som möjligt men senast 2021-12-10.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quicke
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2021
  • Ansök senast: 10 december 2021

Liknande jobb


25 november 2024

20 november 2024

20 november 2024

19 november 2024