Sales Support Representative till Signup Software!

Sales Support Representative till Signup Software!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

I denna roll kommer du att agera säljstöd och har en viktig nyckelroll i Signups affärer.

Om tjänsten

Du kommer att ingå i ett team om fyra personer som alla rapporterar till Sales Operations Manager. Tillsammans stödjer ni SignUps svenska och internationella säljteam i Europa, USA, Asien och Australien. I rollen kommer du som Sales Support Representative bland annat agera som stödfunktion till säljteamet men också bearbeta redan befintliga kunder. Du kommer att ha mycket kontakt med flera interna avdelningar samt kunder och partners. En vanlig dag kan bestå av att besvara inkommande förfrågningar och boka upp och hålla i egna möten med kunder, att ta fram offert, säkerställa korrekt information i CRM-systemet och granska avtal. Du kommer även att delta på försäljningsmöten och vid förhandlingar. Sales Support är en mycket viktig del inom säljorganisationen och du får möjlighet att långsiktigt utvecklas inom bolaget.

Dina arbetsuppgifter innefattar:

• Merförsäljning på befintliga kunder
• Nyförsäljning av ExFlow Data Capture (ett komplement till huvudprodukt) på befintliga kunder
• Skapa nya avtal för nya kunder
• Säkerställa korrekt registrering i MS Dynamics CRM
• Bistå med offerter till partners och internt
• Övrigt säljstödjande arbete

Vem tror vi att du är?

Vi söker dig som har erfarenhet av B2B-försäljning eller haft en roll som till exempel säljsupport och nu söker dig till en roll där du får kombinera dina skills inom försäljning men också arbeta i en roll som innebär administrativt arbete. Dina primära arbetsverktyg kommer vara MS Dynamics CRM och för kommunikation MS Outlook, MS Teams samt telefon. Du kommer även att sköta en hel del arbetsuppgifter i MS Excel och MS Word vilket betyder att du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet över lag. Vi ser gärna att du vill växa långsiktigt inom bolaget.

Kvalifikationer

För att passa och lyckas bra i rollen tror vi att du har följande bakgrund:

• Minst 2-4 års yrkeserfarenhet inom B2B-sälj/säljsupport
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• God insikt i hur en säljprocess fungerar
• Goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av Microsoft Dynamics CRM är meriterande
• Erfarenhet av licensförsäljning är meriterande

Om Signup Software

SignUp Software grundades 1999 och har idag drygt 70 anställda i Sverige med gedigen erfarenhet och kunskap inom utveckling och försäljning av IT-lösningar. Sedan 2003 utvecklar och säljer SignUp Software ExFlow, en marknadsledande, fullt integrerad fakturahanteringslösning för Microsoft Dynamics 365, F&O/AX och BC/NAV. Med ExFlow kan organisationer öka effektiviteten i sin fakturahanteringsprocess vilket sänker kostnaderna och genererar betydande processbesparingar. Globalt använder fler än 1100 företag ExFlow för att effektivisera sin fakturahantering. SignUp har kontor i Sverige, Danmark, Nederländerna, USA och Australien samt partners i närmare 20 länder globalt.

Som kollega till teamet på Signup får du:

• En grym onboarding med tydlig introduktion och uppskattning från första stund
• Finfina arbetsverktyg och senaste mobiltelefonen
• Hjälpsamma kollegor med stor kompetens och erfarenhet
• Tillhöra ett tight team som bryr sig om varandra
• Ett generöst friskvårdsbidrag
• Sjukförsäkring, sjukvårdsförsäkring och tjänstepension
• Flexibel arbetstid och möjlighet till visst distansarbete
• Kontinuerlig kompetensutveckling
• Sociala aktiviteter under och efter arbetstid

 

Låter det som en roll för dig? Vi hoppas det! Intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan.

 

Tjänsten och uppdraget

Detta är en heltidstjänst på 40h/v med arbetstiderna 8-17, med flextid och möjlighet att arbeta på distans flera dagar per vecka.
Du utgår från huvudkontoret på Evenemangsgatan vid Mall of Scandinavia i Solna.
Start sker så snart som möjligt.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

 

Nyckelord: administration, försäljning, kundservice

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juli 2022

Liknande jobb


Säljande assistent

20 november 2024

18 november 2024