Sales Support Representative till växande SignUp Software AB!

Sales Support Representative till växande SignUp Software AB!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Den som lyckas knipa rollen som Sales Support Representative på SignUp Software kommer få en spännande resa framför sig! Här får du möjligheten att arbeta på ett expansivt företag där man har kul på jobbet och hjälps åt för att nå högt uppsatta gemensamma mål. I vår platta organisation är allas röster lika mycket värda och vi uppmuntrar till informationsdelning och feedback åt alla håll. Vi är ett generöst företag som är måna om våra anställdas trivsel och att samtliga har en väl fungerande arbetsmiljö. Vi ser fram emot att i december flytta huvudkontoret till större lokaler i Westfield Mall Of Scandinavia. Fram till dess sitter vi i Sundbyberg med närhet till goda kommunikationer.

Rollen

Personen i denna roll kommer att rapportera till Sales Operations Manager och i teamet finns en till Sales Support Representative. Tillsammans stödjer ni samtliga SignUps säljteam som verkar globalt. I rollen kommer du som Sales Support Representative bland annat agera som stödfunktion till säljteamet men också bearbeta redan befintliga kunder. Du kommer att ha mycket kontakt med flera interna avdelningar samt kunder och partners. Sales Support är en mycket viktig del inom säljorganisationen och du får möjlighet att långsiktigt utvecklas inom bolaget.

Vi söker därför dig som har erfarenhet av B2B-försäljning eller haft en roll som till exempel säljsupport och nu söker dig till en roll där du får kombinera dina skills inom försäljning men också arbeta i en roll som innebär administrativt säljstöd. Dina primära arbetsverktyg kommer vara MS Dynamics CRM och för kommunikation MS Outlook, MS Teams samt telefon. Du kommer även att sköta en hel del arbetsuppgifter i MS Excel och MS Word vilket betyder att du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet över lag.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter kommer bland annat vara att sköta:

• Merförsäljning på befintliga kunder
• Nyförsäljning av Readsoft Online på befintliga kunder
• Skapa nya avtal för nya kunder
• Säkerställa korrekt registrering i MS Dynamics CRM
• Bistå med offerter till partners och internt
• Övrigt säljstödjande arbete

Vem är du då?

Vi söker nu dig som har erfarenhet av säljarbete och som kan bidra med erfarenhet för att utveckla arbetssätt och underlag.

För att passa och lyckas i rollen tror vi att du har följande profil:

• Minst 2-4 års yrkeserfarenhet inom B2B-sälj/säljsupport
• Goda kunskaper inom Officepaketet
• God insikt i hur en säljprocess fungerar
• Goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet av Microsoft Dynamics CRM är meriterande

Som person är du noggrann, strukturerad, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du känner ansvar och har förmåga att göra rätt prioriteringar i arbetet. Du har inga problem med att hugga tag i stort eller smått och vi uppskattar att du kan ta egna initiativ. Som person finner du det stimulerande att lära dig nytt samt att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Om SignUp Software AB

SignUp är ett snabbväxande IT-företag med lång erfarenhet inom elektronisk faktura- och avtalshantering. SignUp Software utvecklar och marknadsför ExFlow – en ledande lösning för fakturahantering för Microsofts affärssystem. ExFlow finns utvecklat för två olika Microsoft plattformar; Business Central (BC/NAV) och Finance Operations (FO/AX). ExFlow används av fler än 700 företag globalt. SignUp Software grundades 1999 och har idag ca 75 anställda i Sverige, Danmark och Australien. Kunderna finns över hela världen.

Arbetstid/Varaktighet

Direktrekrytering/Tillsvidare
Heltid, 40 timmar/vecka förlagd vardagar mellan kl. 08:00-17:00
Startdatum: Snarast men med hänsyn till uppsägningstid

Intresse för jobbet? Vänta inte på bättre tider utan sök redan idag!

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

 Nyckelord: säljkoordinator, säljsupport, B2B, Microsoft Dynamics, Solna, rekrytering,  #jobbjustnu

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 maj 2021
  • Ansök senast: 2 juni 2021

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024