Sales Support Specialist - Customer Support

Sales Support Specialist - Customer Support

Arbetsbeskrivning

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Du blir en viktig del av ABB Process Industries, som är en division inom affärsområdet Process Automation. Vårt fokus är att leverera kompletta elektrifierings-, automatiserings- och digitala lösningar, branschspecifika produkter och livscykeltjänster till kunder inom gruv- och pappersindustrin.
Som Customer Support Specialist, kommer du i första hand att arbeta med orderhantering, inköp och leveransbevakning. Du blir en värdefull person inom kundsupport. I rollen ingår ansvar för kundsupport samt kommersiell och teknisk granskning vid orderregistrering av kundorder. Affärsmässighet är ett ledord med grundsynen: ”I alla goda affärer är både köpare och säljare nöjda”.
Rollen rapporterar till Warehouse Manager.
Dina ansvarsområden
Orderregistrering, inköp och leveransbevakning
Godkänna och utföra orderändringar i SAP
Licenshantering i Sentinel och Infomix
Hantering av reparationer, utbyten, övriga gällande tjänster/erbjudande samt åtaganden
Reklamation, garanti och krediteringsutredningar
Arbeta med VU aktiviteter och genomgång av underlag rörande SOX-granskning
Genomgång av underlag rörande månadsuppföljning (inköp, order, fakturering)
Du arbetar nära våra kunder, genom partnerskap och samarbete bidrar du till gemensamma framgångar

Din bakgrund
Allmänna kunskaper inom ekonomi och logistik på gymnasienivå eller motsvarande
God förståelse för servicebegreppet
Allmän produktkännedom
Goda kunskaper i orderhantering i SAP, Business Online (BOL) och OMS (Order Management Services)
Du är en självgående och fokuserad person med god initiativförmåga samt en vilja att lära dig nya saker och växa tillsammans med dina kollegor
Då du kommer arbeta i ett globalt företag, behöver du behärska svenska och engelska i både tal och skrift

Mer om oss
Rekryterande chef Dilan Omar, +46 40 550 013, svarar gärna på dina frågor. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Kenneth Hultman, +46 40 350 096; Ledarna: Leif Öhrberg, +46 21 342 325; Unionen: Mikael Hammar, +46 40 550 530. Övriga frågor ställs till Talent Partner Medina Jakupovic, +4610-73 22 752.
Intervjuer kommer att hållas löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 30 november.
Vi ser fram emot din ansökan och uppskattar om både den och de filer du bifogar är på engelska. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boplatsgatan 8, Malmö Malmö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Postadress

Boplatsgatan 8
Malmö, 21376

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024