Sales Support Specialist till teknikbolag i centrala Västerås

Sales Support Specialist till teknikbolag i centrala Västerås

Arbetsbeskrivning

För dig som är i början av karriären och vill arbeta inom techbranschen söker vi nu en Sales Support Specialist till vår kund på Ängsgärdet. En administrativ och social roll där du har kontakt med kunder och leverantörer på ett globalt plan. Du kommer tillhöra serviceavdelningen och fungera som en stödfunktion till säljteamet och arbeta med offerthantering. Bli kollega med våra nuvarande två konsulter som arbetar i samma team!

OM TJÄNSTEN

Denna enhet levererar produkter och lösningar för instrumentering, automation och optimering av industriella processer inom flera olika teknikområden. Som Sales Support Specialist kommer du jobba nära fler kunniga kollegor i säljteamet och arbete med offerthantering. Du kommer även hantera kund- och leverantörsärenden i form av frågor kring tekniska komponenter, priser och offerter.

Du erbjuds
- Ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med god chans till direkt anställning hos vår kund
- Ett värdefullt kompetensutbyte från dina seniora kollegor i teamet
- En fot in i en större bransch med mycket goda utvecklingsmöjligheter
- Interna kurser och utbildningar där du får möjlighet att vässa kompetens inom ditt område

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Offerthantering
* Uppdatera och utarbeta prislistor från leverantörer
* Hantera och besvara kundfrågor som rör tekniska komponenter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avklarad YH- eller universitetsutbildning med teknisk inriktning
- Behärskar Office-paketet väl och har en mycket god datavana
- Har obegränsade kunskaper i svenska och engelska då båda språken dagligen används i arbetet

Det är meriterande om du har
- Arbetslivserfarenhet från ett teknik- eller industribolag
- Erfarenhet från en liknande roll där du arbetat med offerthantering

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Nätverkande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden är ett globalt teknikföretag där du tillhör en enhet som levererar produkter och lösningar för instrumentering, automation och optimering av industriella processer till flera teknikkunder på marknaden. Går du vidare i processen får du mer information om företaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 25 september 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024