Sales Support till Dynamore Nordic

Sales Support till Dynamore Nordic

Arbetsbeskrivning

Den här rollen passar dig som gillar att ha en omväxlande roll med en stor bredd av arbetsuppgifter i kombination med mycket externa kontakter!

Om företaget
DYNAmore Nordic AB ingår i DYNAmore-koncernen med verksamhet i Europa och USA. Fokus är att förse nordiska företag med verktyg för realistisk simulering av mekaniska system för snabbare, säkrare och mera kostnadseffektiv utveckling av produkter och processer. Vår huvudprodukt är LS-DYNA. Vi är helhetsleverantör och förutom försäljning av programvara så erbjuder vi kurser, support, programvaruutveckling, datorsystem och konsulttjänster.

Dina arbetsuppgifter
Dynamore Nordic är återförsäljare av en av världens mest avancerade programvaror för simulering. Våra kunder finns främst inom bilindustrin med näraliggande branscher. Vår produkt är mycket välkänd inom vår nisch vilket gör att vi har en stabil kundbas med en stabil årlig tillväxt.
Vi behöver förstärka vår organisation med en person som kan ta ansvar för arbetsuppgifter kopplat till säljprocessen samt för våra olika kundaktiviteter. Vi träffar regelbundet våra kunder i olika forum som frukostmöten, via webinarier, på mässor eller via våra nyhetsbrev för att nämna några exempel. Alla olika aktiviteter genererar en rad administrativa arbetsuppgifter samt externa kontakter. Här behöver vi ditt stöd!

Exempel på arbetsuppgifter:
• Kontakt med kunder vid förnyelse av deras licensabonnemang, skicka offert och leverera ordern
• Stötta våra kundansvariga i säljprocessen för deras respektive kunder
• Ta emot kundorder, handlägga och följa upp leveransen för våra programvaror och kurser
• Första kontaktpunkt för kunden kring våra kurser och webinarier
• Attrahera kursdeltagare till våra kurser och webinarier samt uppföljning
• Administration kring kurser, frukostmöten, webinarier
• Bidra till marknadsföring i sociala medier
• Projektleda mässdeltagande
• Hjälpa till där det behövs i övrigt

På vårt fina kontor i Linköping är vi 19 medarbetare och på kontoret i Göteborg sju medarbetare. De flesta är ingenjörer som jobbar direkt med vår produkt. Förutom säljare har vi två medarbetare som ansvarar för ekonomi och administration och de blir dina närmaste kollegor. Globalt har koncernen även kontor i Tyskland, Italien, Frankrike, Schweiz och USA.


Din profil
Rätt person trivs med stort eget ansvar och stort utrymme för egna initiativ. Du är en utåtriktad person som får energi av externa kontakter och är helt bekväm med att ta kontakt med kunder i olika ärenden och sammanhang. Vi vill att du har flerårig erfarenhet från en liknande roll, en roll där du kombinerat administration marknadsföring med mycket kundkontakt. Vi tror också att jobbet blir bättre och roligare om du lär dig våra produkter till viss del, nyfikenhet och visst tekniskt intresse kommer vara till stor nytta för dig. Eftersom bolaget är litet är det viktigt att du trivs i en prestigelös kultur som bygger på att man hjälps åt där behovet är störst för tillfället.

Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Mycket god vana av att jobba i olika administrativa system är ett krav.

Varmt välkommen till oss på Dynamore!


Ansökningsförfarande
Har du frågor är du välkommen att ringa ansvarig rekryterare på Skill Lena Johansson 0708-52 32 36 eller mejla på lena.johansson@skill.se

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


Sales Advisor 8h - temporary contract

5 november 2024

Sales Advisor 25h - temporary contract

5 november 2024

Sales Support Specialist

Sales Support Specialist

4 november 2024