OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att ge riktigt bra service och gillar att göra det lilla extra för att nå resultat?
Vi söker dig med en administrativ ådra som samtidigt kan prata med kunder och ha ett säljfokus i sinnet.
Sök redan idag, urval sker löpande!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Sales Support kommer du att arbeta i ett team med Kundansvariga(säljare), där din uppgift är att stötta dem i de dagliga affärerna.
Du kommer vara kundens kontaktperson inne på vår kunds kontor, stötta Kundansvariga som mestadels är ute och träffar kunderna, och hantera alla delar av vår löpande försäljning. Arbetet innebär ett högt tempo och egna initiativ i en snabbföränderlig miljö.
Rollen är en klassisk spindeln i nätet-roll där du fungerar som ett nav mellan olika avdelningar internt och mellan kund.
Du kommer bland annat sköta kundens beställningsportal, besvara produktfrågor, lägga försäljningsordrar, hantera inköp, hantera garantiärenden och returer samt ta fram enklare offerter. Du håller även kontakt med tillverkare och distributörer för att ta fram aktuella priser och beställningsunderlag.
Om företaget
Vår kund är en återförsäljare av IT till företag. De grundades 2004 med målsättningen att utmana de stora jättarna i vår bransch. De är idag cirka 60 anställda och har samma målsättning som vid starten. Vår kund erbjuder sina kunder skräddarsydda produkter och tjänster inom IT.
Mer information vid en eventuell intervju
Din profil
För att lyckas i rollen vill vi att du:
• Arbetat i en liknande roll tidigare (ex. Säljstöd, orderhantering, kundsupport)
• Talar och skriver obehindrad Svenska
• Arbetat i Officepaketet med fokus på mejl och Excell
Det är plus om du dessutom:
• Erfarenhet av Navision
• Kommer från likande bransch tidigare
Som person gillar du att jobba mot mål och har lätt att driva små projekt. Vi värderar kundbemötande högt och ser därför att du är service-minded. Prestigelöshet och laganda är även två viktiga egenskaper för denna tjänst!
Välkommen att ansöka om du känner att du passar in på ovan.
Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Enligt ÖK.
Placering: Solna
Omfattning: Heltid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996