OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Fujitsu Fujitsu i Sverige är en ledande leverantör av tjänster, lösningar och produkter inom IT och kommunikation. Fujitsu erbjuder outsourcing, konsulttjänster samt en heltäckande portfölj av IT-lösningar, såväl i Sverige och Norden som globalt. Svenska Fujitsu har närmare 1000 anställda och kontor över hela landet. Kunder finns inom såväl den privata som offentliga sektorn; bland annat inom bank och finans, detaljhandel, industri, telekom samt centrala myndigheter. Fujitsu Sverige är en del av Fujitsu-gruppen, ett av världens största IT-företag med 159 000 anställda globalt i över 100 länder och med huvudkontor i Tokyo, Japan. Fujitsu Limited (TSE:6702) rapporterade en konsoliderad intäkt på 4,8 biljoner yen (40 miljarder USD) för räkenskapsåret som avslutades den 31 mars 2016. För mer information vänligen besök: http://se.fujitsu.com
Vill du jobba på ett av världens största IT-företag i en av Sveriges mest spännande organisationer? Välkommen till Fujitsu - vi bygger framtidens IT, med människan i centrum! Vårt Licens & Software team söker en driven och strukturerad person till rollen som Sales Support. Du kommer att tillhöra ett glatt team av Licensspecialister och erbjuda stöd och avlastning i säljprocesserna. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en internationell miljö där du ges möjligheter att påverka och utvecklas i ditt arbete. Om tjänsten: I tjänsten kommer du att ansvara för hantering av gemensam mailbox och telefon, administrera kundkonton och förse säljare med informationsuppdateringar. Som en central nyckelspelare ansvarar du dessutom för att teamet arbetar enligt metoden LEAN. En stor del av rollen innebär att koordinera kommunikationen mellan kund och säljare samt administrera i våra interna system SalesForce, KlickIT och IdentIT. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Orderadministration och uppföljning - Pris- och Licensfrågor - Hantering av offerter och avtal - Framtagande av kund- samt marknadsinformation - Konkurrent- och marknadsbevakning - Upprätthålla kompetens och certifieringar - Uppdatera interna processer och utbildningsmaterial - Arbeta med ständiga förbättringar Om dig: Då du kommer att arbeta mot Fujitsus större kunder krävs det att du har vana av kundbemötande och koordinerande arbete. Vi söker dig som trivs med att vara spindeln i nätet och ha flera kontaktytor, har goda kommunikationsegenskaper, är noggrann, detaljorienterad och analytisk strukturerad. Är du dessutom förtroendegivande som person och har tidigare erfarenheter av att arbeta med långvariga kundrelationer och uppföljningsarbete ser vi det som väldigt intressant. - Relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet. - Erfarenhet av administration och kundorienterat servicearbete. - Tidigare erfarenhet av att driva projekt och ansvar för processförbättring. - Tidigare systemvana av CRM system. - Erfarenhet från IT branschen är meriterande. - Flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser även att du har ett genuint intresse att på längre sikt vidareutvecklas inom sälj och lisenshantering i IT branschen. Intresserad? Välkommen med din ansökan! Du söker tjänsten genom att klicka på Ansök nedan . Urval och intervjuer sker löpande då tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Om Fujitsu: Hos oss har du alla möjligheter att göra skillnad. Inom Fujitsu jobbar vi med ständiga förbättringar och tillämpar LEAN för att harmonisera och effektivisera processer och metoder. Våra medarbetares engagemang och kompetens tillsammans med våra gemensamma värderingar är det som skapar framtidens arbetsplats. Fujitsu vill bygga ett bättre samhälle – och en organisation där medarbetare får växa. Det är en del av vårt japanska arv. Om du brinner för produkter i framkant, innovation och hållbarhet finns det en plats för dig hos oss!
Shaping tomorrow with you!
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Larsson
+46 70 - 793 80 43
Johan Artursson
+46 707937283
Jörgen Bergström
+46 (0)70 640 42 82
Petter Borling
+46 707937119
Jörgen Bergström
+46 (0)70 640 42 82
Camilla Lind
+46 317398527, +46 705743911
Krister Larsson
+46 704537924
Kjell Munther
+46 0707-938025
Carl-Owe Sweijer
+46 707937068, +46 707937068
Carl-Owe Sweijer
+46 707937068, +46 707937068