Arbetsbeskrivning
Nu söker vi efter en kundfokuserad Sales & Supportmedarbetare som kommer att få en viktig roll i vår fortsatta tillväxt och utveckling inom profilbranschen. Du blir en del av vårt sammansvetsade team som har ett stort engagemang i det vi gör.
Är du en strukturerad person som trivs med att arbeta i profilbranschen, gillar en dynamisk miljö och har erfarenhet av sälj- och kundkontakt? Då kan det här vara den perfekta möjligheten för dig!
Om jobbet
Som medarbetare på vår Sales & Supportavdelning är du en viktig spelare i både våra interna relationer med säljorganisationen och med våra slutkunder. Du samarbetar med kundansvarig säljare för att vinna nya affärer på befintliga kunder samt driver helt egna affärer mot externa kunder.
Det dagliga arbetet är högst operativt och består av att hantera inkommande förfrågningar, primärt via mail och telefon. Som medarbetare på Sales & Support ansvarar du för hela orderprocessen, från kundförfrågan via offert till inköp och leverans. Kontakt med leverantörer är en naturlig del av arbetsdagen. Det är av betydande vikt att du är stresstålig, metodisk och gillar ett högt tempo med stor variation av arbetsuppgifter. Vi vågar lova att ingen dag är den andra lik på Sales & Support!
Du är en del av ett team på fem personer som kontinuerligt strävar efter hög kvalitet i såväl leverans som servicegrad - både internt och externt.
Teamet hittar du i Stockholm och Göteborg och du rapporterar till Business Development & Support Manager. Din placering kan vara antingen på vårt nyrenoverade kontor i Bromma eller på vårt kontor i Sisjön strax söder om Göteborg.
Vem är du?
Som Sales & Supportmedarbetare hos oss har du god erfarenhet av kundservice och administration samt erfarenhet från profilbranschen. Du tänker kommersiellt och gillar att göra lönsamma affärer. Har du erfarenhet av försäljning ser vi det som meriterande.
För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du är ansvarstagande, välorganiserad och har ett metodiskt arbetssätt. Du tycker om att ta egna initiativ och ser till att lösa problem som uppkommer på ett smidigt sätt. Du är en kommunikativ person med utmärkta kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Du behöver ha god systemerfarenhet och du känner dig hemma i Office 365, primärt Outlook och Powerpoint. Finns kunskap i SAP och Adobe Creative Suite är det mycket meriterande. I denna rekrytering lägger vi dessutom stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en global organisation som ständigt utvecklas med fokus på nöjda kunder. Lyreco är ett expansivt bolag med engagerade och nytänkande medarbetare. Du kommer till ett företag där stämningen är god och där man hjälper varandra. Hos oss kommer du att utgöra en mycket viktig roll. För rätt person erbjuder vi ett utmanande och givande arbete med möjligheten att vara med och påverka Lyrecos positiva utveckling.
Om Lyreco
Lyreco är ledande i Europa och en av världens största leverantörer av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister på arbetsplatsprodukter utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder kan skapa en fantastisk arbetsdag, varje dag. Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd.
Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg, Stockholm och Malmö samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi näst störst inom e-handel.
Idag är vi omkring 600 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den bästa kundupplevelsen och den högsta servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är.
Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar Lyreco Branding Solutions med Jefferson Wells. Tjänsten söker du via länken nedan. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Sofia Huhta på 08-452 33 69 alternativt sofia.huhta@jeffersonwells.se.
Varmt välkommen med din ansökan!