Sales support till Saddler Scandinavia, Kungsbacka

Arbetsbeskrivning

Saddler Scandinavia grundades 1986 och är idag ett av de ledande accessoarföretagen i Skandinavien. Vi skapar modeprodukter i läder för vårt eget varumärke Saddler, men även för externa varumärken som Oscar Jacobson och Morris Stockholm.

Saddler kännetecknas av en passion för läder, något som präglar allt vi gör. Från inköp av råmaterial till design och tillverkning. Tack vare nära samarbeten med våra leverantörer i Europa och Asien säkerställer vi att rätt kvalitet uppnås och att tillverkningen sker med hänsyn till människor och miljö. Våra fabriker är certifierade och vi jobbar ständigt för att förbättra och utveckla våra processer. Vi vill att våra kunder ska känna sig snygga och nöjda i våra produkter och att de ska känna en trygghet i att de är tillverkade enligt våra värderingar.

Vill du arbeta på ett av Skandinaviens ledande accessoarföretag? Då kanske du är vår nya kund- och säljsupport på huvudkontoret i Kungsbacka.

Saddler Scandinavia söker nu en positiv, serviceminded och säljdriven kollega till kund- och säljsupport. Rollen innebär att supporta Saddlers kunder, både återförsäljare och slutkunder, med allt som rör försäljning, e-handel, ordrar, kollektioner, leveranser och övriga frågor. Helt enkelt att ge kunden en komplett köpupplevelse. Förutom mycket kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter hjälper och supportar du dina kollegor i säljkåren. Du förväntas även att proaktivt kontakta återförsäljarna för att till exempel berätta om nya kollektioner, följa upp frågor, hjälpa till med orderläggning och stämma av att allting går som planerat. Rollen innebär mycket kontakt och samarbete med övriga avdelningar i Saddlers organisation.

På Saddler blir du en del i ett härligt team med god sammanhållning där ledorden är samarbete, engagemang och kompetens. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Saddlers huvudkontor i Kungsbacka. Startdatum för anställningen är sommaren 2020.

Vi söker dig som är van vid att möta kunder och som har några års erfarenhet av en liknande roll, gärna inom e-handel och/eller retail. Du trivs i en roll som innebär att möta kundens förväntningar, sätta dig in i kundens situation och att hitta den bästa lösningen i varje kundkontakt. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel, samt en god IT-förståelse och erfarenhet av att arbeta i olika digitala system. Förståelse för norska eller danska samt eventuell erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Garp ser vi som meriterande men inget krav.

Som person är du engagerad, lyhörd och nyfiken med hög servicekänsla och positiv inställning. Du arbetar snabbt, effektivt och lösningsorienterat och tar stort ansvar för att strukturera ditt eget arbete utifrån arbetsbelastning. Det som motiverar dig är att ge bästa möjliga service till kunden. För rätt person finns stora möjligheter att påverka och utveckla tjänstens innehåll.

I den här rekryteringen samarbetar Saddler med Jerrie. Varmt välkommen med din ansökan och bifogat CV på jerrie.se senast den 19 mars. Vid frågor kontakta Cecilia Jarlsmark på 0723-05 33 43. Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 februari 2020
  • Ansök senast: 19 mars 2020

Besöksadress

Odinsgatan 9
None

Postadress

Odinsgatan 9
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Bokningsassistent

Bokningsassistent

26 november 2024

Säljande assistent

20 november 2024